پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۷۵۳۷

آیا چین علی‌رغم تحریم رمزارزها، بزرگترن مالک بیت کوین جهان است؟

آیا چین علی‌رغم تحریم رمزارزها، بزرگترن مالک بیت کوین جهان است؟
پس از تحریم رمزارزها توسط دولت چین، وبسایتی که فهرست دارندگان تمام بیت کوین‌های سراسر جهان را نشان می‌دهد، اقدام به انتشار اطلاعات زیادی کرده است.

 این وب‌سایت مدعی است که دولت چین مالکیت ۱۹۴,۷۷۵ بیت کوین را در اختیار دارد. و به نظر می‌رسد این تعداد بیت کوین از کلاهبرداری معروف پلاس توکن (Plus Token) به دست آمده است.

 

تنها مشکلی که منابع این فهرست دارند آن است که تایید مالکیت بیت کوین به شدت غیرمطمئن و نامشخص است و چیزی فراتر از حدس و گمان ارائه نمی‌دهند.

 

از زمانی که کشور چین بیانیه‌ای در خصوص معاملات شهروندان این کشور با صرافی‌های خارجی رمزارزها منتشر کرد و طی آن بیان کرد که این فرایند، غیرقانونی است، یکی از صفحات اینترنتی با فهرستی با عنوان «چه کسی بیت کوین‌ها را در اختیار دارد؟» درشبکه‌های اجتماعی و سایت‌‌های رمزارز خبرساز شده است. دلیل اصلی به اشتراک گذاشتن این فهرست توسط کاربران هم این است که کشور چین رمزارزهارا تحریم کرده و در عین حال، ۱۹۴,۷۷۵بیت کوین را در اختیار دارد. منبع این سایت، مقاله‌ای به قلم ولفی ژائو و با عنوان «سیاست چین توانسته است ۴.۲ میلیارد دلار بیت کوین از سرکوبی طرح پانزی پلاس توکن مصادره کند» است. این مقاله هم‌چنین شامل حکم دادگاه بوده که به بیان جزییات این موضوع پرداخته است.

 

اگرچه در این مقاله و حکم دادگاه آمده است که دولت چین تعداد زیادی بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و سایر رمزارزها را مصادره کرده است، اما این موضوع به این معنا نیست که دولت چین هنوز این رمز ارزها را در اختیار دارد.

 

دولت چین باید ثابت کند که مالکیت این تعداد بیت کوین را در اختیار دارد و چین این کار را انجام نخواهد داد و به هیچ‌وجه نمی‌توان گفت که آیا دولت، رمزارزها را فروخته است یا خیر. دولت چین دو راه پیش رو دارد. یا باید اقدام مشخصی انجام دهد و رمز ارزها را انتقال دهد یا باید با استفاده از کلید خصوصی و تایید امضا، مالکیت دارایی‌های مذکور را ثابت کند تا ثابت شود که رمز ارزهای مورد نظر دراختیار دولت چین است.

 

اگر منبع مربوط به این فهرست صحت داشته باشد، می‌توان گفت که دولت بلغارستان نیز ۲۱۳,۵۱۹ بیت کوین در اختیار دارد. مقاله‌های متعددی در خصوص اسرار پشت پرده مصادره رمزارزها توسط دولت بلغارستان وجود دارد، اما تاکنون صحت این مقالات تایید نشده است.

 

مدارک نشان می‌دهند احتمال دارد که بلغارستان مزایده‌ای برای ۲۰۰،۰۰۰ بیت کوین برگزار کرده باشد. در عین حال، بعضی از افراد هم‌چنان معتقدند این تعداد بیت کوین هنوز در اختیار دولت بلغارستان است. هم‌چنین طبق فهرست مذکور می‌توان گفت که اوکراین نیز۴۶,۳۵۱ بیت‌کوین در اختیار دارد، اما این رقم از فرم‌های عمومی خدمات شهروندی اوکراین به دست آمده است.

 

تحت هیچ شرایطی نمی‌توان ثابت کرد که آیا دولت چین یا بلغارستان هنوز بیت کوین‌های ذکر شده را در اختیار دارند یا نه. هم‌چنین این کشورها باید به طور عمومی مالکیت این دارایی‌ها را ثابت کنند یا ثابت کنند که می‌توانند سرمایه‌ها را انتقال دهند. این کشورها می‌توانند پیامی در آدرس‌هایی که این تعداد بیت کوین را در اختیار دارند امضا کنند، اما هیچکدام از دولت‌ها این کار را انجام نخواهد داد.

 

بعضی از منابع موجود این فهرست، از توییت‌ها و یا سایر مقاله‌هایی است که به دارایی افرادی نظیر تیم دراپر و مایکل سیلور نیز پرداخته است. این افراد باید با انتقال همان مقدار بیت کوین‌ یا امضای پیام با کلید خصوصی، مالکیت دارایی‌ها را ثابت کنند، در غیراین صورت این فهرست بی‌معنا خواهد بود.

 

اثبات مالکیت دارایی‌ها در عرصه بیت کوین بسیار راحت است و با کلید خصوصی و امضای دیجیتال امکان‌پذیر است. اثبات مالکیت باامضای پیام بسیار قابل اطمینان‌تر است زیرا نمی‌توان به گفته دولت‌ها یا افرادی که می‌گویند صدها بیت کوین در اختیار دارند اعتمادکرد.

 

کارتر در مقدمه توضیحات گواه اثبات ذخایر می‌گوید که اگر تنها یک کار بتوانم انجام دهم که این صنعت کمک کند این است که تمام ارایه دهدگان خدمات حضانتی را متقاعد کنم که یک گواه اثبات دارایی روتین را اجرا کنند. این کار به راحتی قابل انجام است و بدون آن تمام ادعاها بر پایه حدس و گمان، ایده و مدارک تایید نشده خواهد بود.

 

او معتقد است همانگونه که هرکسی که ادعا می‌کند ساتوشی ناکاموتو است را نمی‌توان بدون ارائه اثبات‌های رمزنگاری شده پذیرفت، نمی‌توان از حجم دارایی مالکان رمز ارزها بدون ارائه گواه اثبات دارایی مطمئن شد. همین امر نیز در خصوص این لیست منتشر شده صادق است و نمی‌توان آن را مبنا قرار داد.

 

 

منبع خبر : Bitcoin.com
منبع: Bitcoin.com
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!