جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۷۴۴۳

توییتر نیز بیت کوین را به رسمیت شناخت

توییتر نیز بیت کوین را به رسمیت شناخت
توییتر سرانجام ویژگی دریافت کمک مالی به صورت بیت کوین را فعال کرد و اکنون تبدیل به شبکه اجتماعی شده که استفاده از رمزارزهارا به عنوان روش پرداخت خود پذیرفته است. کاربران می‌توانند با استفاده از امکان جدید tipping، کیف پول بیت کوین خود را به سایر پلتفرم‌های پرداخت متصل کنند.

توییتر از چند ماه قبل در حال آزمایش این ویژگی جدید بوده است. اکنون طبق اعلام توییتر، ویژگی پرداخت این شبکه اجتماعی اکنون به صورت آزمایشی در دسترس کاربران iOS و از هفته‌های آینده برای کاربران اندروید عرضه می‌شود. علاوه بر این، توییتر به کاربران اجازه می‌دهد ۹ سرویس پرداخت از جمله Venmo و Cash App را به حساب خود متصل کنند. لازم به ذکر است که پرداخت‌ها به صورت مستقیم توسط توییتر پردازش نمی‌شود.

 

فعال کردن قابلیت پاداش‌دهی بیت کوین در توییتر بخشی از یک ابتکار بزرگ‌تر است. این شرکت در حال حاضر در حال گسترش پشتیبانی خود از پردازنده‌های پرداختی مانند پترون، کش‌اپ، ونمو، ریزرپی، گوفاندمی و استارتاپ برزیلی پیک‌پی است که ترکیبی از خدمات پی پال و ونمو را ارائه می‌دهد.

 

اگرچه این اولین بار است که توییتر به صورت رسمی از پرداخت‌های خرد به وسیله بیت کوین پشتیبانی می‌کند، حقیقت این است که کاربران این شبکه اجتماعی قبلاً این راه پرداختی را تجربه کرده‌اند. کاربران می‌توانستند از طریق پی پال و سایر ارائه‌دهندگان خدمات پرداختی، بیت کوین دریافت کنند. علاوه بر این، وجود بات‌های مشهوری چون Tippercoin ، BottlePay یا Dropbit باعث شده بود تا کاربران بتوانند با مرتبط ساختن یک حساب توییتر با کیف پول شبکه لایتننیگ به سادگی با بیت کوین به یکدیگر پاداش دهند.

 

گفتنی است فعالیت پروژه Dropbit با دستگیری بنیان‌گذارش به اتهام پول‌شویی به پایان رسیده است.

 

در حال حاضر، پرداخت به‌وسیله بیت کوین تنها برای کاربران iOS در دسترس است. کرافورد اعلام کرد که این قابلیت در هفته‌های آتی به دستگاه‌های اندرویدی نیز راه پیدا خواهد کرد.

 

مدیرعامل توییتر، جک دورسی یک ماکسیمالیست بیت کوین است. او از هر تریبونی به تعریف و تمجید از بیت کوین می‌پردازد و درموادی گفته است که بیت کوین می‌تواند به واحد پولی اینترنت تبدیل شود. جالب است بدانید دورسی هیچ توجهی به سایر ارزهای دیجیتال همانند اتریوم و کاردانو ندارد و به طور کلی بر پادشاه ارزهای دیجتیال متمرکز شده است. با توجه به وسعت توییتر، این حرکت می‌تواند اولین گام در جهت پذیرش جهانی بزرگ‌ترین رمز ارز بازار باشد.

 

با این حال، علیرغم حمایت سرسختانه دورسی از بیت کوین، فناوری زنجیره بلوکی چیزی فراتر از این ارز را ارائه می‌دهد و تیم توییتر نیز به خوبی از آن آگاه است. به گزارش Mashable، کرافورد اعلام کرده است که توسعه‌دهندگان توییتر در حال بررسی استفاده از NFT به‌عنوان روش‌های غیرمتمرکز حفاظت از هویت هستند.

 

او گفته ما مشتاقیم به‌زودی احراز هویت از طریق NFT را بررسی کنیم. نشان دادن اصالت راهی برای حمایت از سازندگان این هنر دیجیتالی است. با فراهم کردن امکان اتصال مستقیم کیف پول‌های دیجیتال، کاربران می‌توانند مالکیت NFT خود را در توییتر ردیابی کنند و بهنمایش بگذارند.

 

توییتر دقیقاً در رابطه با انتظار تیم توسعه‌دهنده از این محصول و بلاکچین مورد استفاده برای صدور NFT توضیح خاصی ارائه نداده است. با این حال، زمانی که این سرویس آغاز به کار کند، برای جهان آشکار خواهد شد که توییتر، تنها به یک بلاکچین خاص اعتقاد ندارد و همین موضوع باعث ناراحتی بسیاری از ماکسیمالیست‌های بیت کوین خواهد شد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!