جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۵۴

قیمت بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار رسید

قیمت بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار رسید
برای اولین بار طی شش هفته اخیر قیمت بیت کوین به کمتر از ۴۰ هزار دلار رسید. اما قیمت این رمزارز توانست بازیابی شود و در حال حاضر در محدوده ۴۲,۳۴۲ دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران معتقدند در صورتی که بیت کوین بتواند سطح حمایتی ۴۰,۰۰۰ دلار را حفظ کند می‌تواند در مسیر دستیابی به قیمت ۶ رقمی حرکت کند، اما سایر تحلیل‌گران روند نزولی قریب الوقوعی را پیش‌بینی می‌کنند.

 

این کاهش قیمت اواخر روز ۲۱ سپتامبر  رخ داد، به طوری که قیمت بیت کوین با کاهش ۱۶ درصدی از ۴۷,۳۰۰ دلار در ابتدای روز به کف مقطعی ۳۹,۶۵۰ دلار در اواخر روز رسید. این نوسان، گویای اصلاح ۲۵ درصدی از اوج مقطعی قیمت ۵۰ هزار دلار بوده که در تاریخ ۷ سپتامبر ثبت شده است.

هرچند، این کاهش قیمت پس از آن رخ داده است که بیت کوین نسبت به قیمت ۲۹,۳۰۰ دلار در تاریخ ۲۰ جولای، ۸۰ درصد رشد داشته است. از آن زمان تاکنون بیت کوین توانسته قیمت خود را بالاتر از ۴۲ هزار دلار حفظ کند.

البته بیت کوین تنها رمزارزی نبود که در تاریخ ۲۱ سپتامبر با کاهش شدید قیمت مواجه شد، به طوری که ۲۹ رمزارز از ۳۰ رمزارز برتر بازار ریزش قیمت داشته‌اند. بر اساس شاخص ترس و طمع کریپتو، روند نزولی قیمت با احساس «ترس شدید» در بازار مصادف شده است. یک ماه قبل، این شاخص بر روی «طمع شدید» قرار داشت. بعضی از منتقدان کریپتو از این فرصت استفاده کرده و به پیش‌بینی‌های عجیب در خصوص بازار پرداخته‌اند. 

 

یکی از کاربران توییتر به اسم Mr. Whale گفته است: بازار نزولی فرا رسیده است. وی در توییتر نوشت: افرادی که دنبال‌کنندگان خود را به خرید بیت کوین با قیمت ۶۴,۰۰۰ دلار ترغیب کرده بودند، اکنون به آنها می‌گویند که در کف قیمت به خرید بپردازند و به آنها وعده روند صعودی بزرگ به قیمت ۱۰۰,۰۰۰ دلار را می‌دهند. بازار نزولی فرا رسیده است، اما این موضوع را بیان نمی‌کنند چون تمام دنبال‌کنندگان خود را از دست می‌دهند.

 

پیتر شیف یکی از طرفداران سرسخت طلا پیش‌بینی کرده است که رشد آلتکوین‌ها به زودی از تقاضا پیشی می‌گیرد و این روند تا زمانی که حباب بازار رمزارز بترکد ادامه می‌یابد. این کاهش قیمت پس از آن رخ داده است که گری گنسلر، رییس جدید کمیسیون SEC درخواست فشارهای بیشتر قانونگذاری بر روی استیبل کوین‌ها را اعلام کرده است.

هرچند، اکثر فضای کریپتو در توییتر، خرید در کف قیمت را به عنوان واکنش به شرایط کنونی بازار گزارش داده‌اند، به طوری که بعضی از تحلیلگران بیان کرده‌اند که اگر قیمت بیت کوین بالاتر از سطح حمایتی حفظ شود، قیمت آن بازیابی خواهد شد.

مایک نوگراتز مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال بیان کرده است تا زمانی که بیت کوین بتواند قیمت بالاتر از ۴۰ هزار دلار را حفظ کند و قیمت اتر به کمتر از ۲۸۰۰ دلار نرسد، نگران نخواهد بود.

نوگراتز تنها فردی نیست که قیمت ۴۰,۰۰۰ دلار را سطح حمایتی مهمی برای بیت کوین می‌داند. ویلیام کلمنت نیز اخیرا بیان کرده که به دلیل کف موجودی نقدینگی و کمیاب بودن بیت کوین، بعید است قیمت این رمزارز به کمتر از ۳۹,۰۰۰ دلار برسد.

لارک دیویس در خصوص سه ماه چهارم سال جاری خاطرنشان کرده است که سه ماهه چهارم سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ با روند صعودی بیش از ۳۰۰ درصدی همراه بودند. با توجه به احتمال تایید ETF بیت کوین در آمریکا، ممکن است قیمت بار دیگر افزایش یابد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!