جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۷۲۸۳
تحلیلگر بلومبرگ:

بیت کوین امسال می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار برسد

بیت کوین امسال می‌تواند به ۱۰۰ هزار دلار برسد
مایک مک‌گلون، تحلیلگر ارشد بلومبرگ معتقد است کاهش عرضه بیت کوین و استقبال روز‌افزون سرمایه‌گذاران می‌تواند قیمت بیت کوینرا تا پایان سال جاری میلادی به ۱۰۰ هزار دلار برساند.

تعداد افرادی که معتقدند قیمت بیت کوین تا پایان امسال به ۱۰۰،۰۰۰ دلار می‌رسد، رو به افزایش است و یکی از آنها نیز مایک مگ‌گلون، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ است. مک‌گلون پیش‌بینی کرده است با اشاره به استقبال گسترده مردم برای خرید، کاهش میزان موجودی فعال و برخی دلایل دیگر بیت کوین درسه ماه آینده، بیش از دو برابر افزایش قیمت را تجربه کند.

 

قیمت بیت کوین امسال فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرد و از زیر ۳۰،۰۰۰ دلار به بالای ۶۰،۰۰۰ رسید. این فراز و فرودها طی چندماه منجر به ثبت رکورد بالاترین قیمت بیت کوین شد اما مدتی پس از ثبت این رکورد، دوباره به محدوده قیمت اوایل سال ۲۰۲۱ بازگشت.

 

از روزهای سقوط نرخ بیت‌کوین در ماه جولای تاکنون حدود ۲۰،۰۰۰ دلار به ارزش بیت کوین افزوده شده است و هم‌اکنون این رمز ارزپایینتر از قیمت ۵۰،۰۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود. اگرچه هنوز ۴ ماه تا پایان سال باقی مانده است اما پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت‌کوین در همین مدت ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

 

مایک مک‌گلون نیز به‌تازگی با بیان دلایلش به لیست افرادی که به آینده قیمت بیت کوین امیدوارند، اضافه شده است. او در مرحله اول و پیش از مطرح کردن فاکتور کاهش موجودی بیت کوین به روند تاریخی معاملات رمز ارز بیت‌کوین اشاره می‌کند.

 

این موضوع را می‌توان از جهات‌ مختلف مورد بررسی قرار داد. سرعت ایجاد بیت کوین‌های جدید هر ۴ سال پس از رویدادی به نامهاوینگ کاهش می‌یابد. پس از آخرین رویداد هاوینگ در سال ۲۰۲۰، پاداش استخراج هر بلاک به ۶.۲۵ بیت کوین کاهش یافته است.

 

ما همچنین می‌‌توانیم ۳ میلیون کوین گم‌شده و غیر قابل دسترسی را نیز به موارد یاد شده اضافه کنیم. علاوه بر این به نظر می‌رسد نگه‌دارندگان بلندمدت بیت کوین مصصم هستند دارایی‌های خود را حفظ کنند و حتی در صورت افت قیمتباز هم از فروش آن خودداری کنند.

 

این موضوع تا حد زیادی منطبق بر مدل انباشت به جریان (stock-to-flow) است. با قرار دادن انباشت به عنوان میزان ذخایر موجود وجریان به عنوان عرضه سالانه BTC در بازار، این مدل نیز قیمت ۱۰۰،۰۰۰ دلار برای هر بیت کوین را تا پایان سال پیش‌بینی می‌کند.

 

سومین استدلال مک گلون، افزایش پذیرش رمز ارزها است که با کاهش عرضه همراه شده است. قوانین ابتدایی اقتصاد حکم می‌کند اگرعرضه یک دارایی کاهش پیدا کند و همزمان تقاضا برای آن دارایی افزایش پیدا کند یا ثابت بماند، از نظر تئوری قیمت آن نیز بایدافزایش یابد.

 

اخیرا تقاضا برای بیت‌کوین در حال افزایش است. شرکت‌های بزرگ، میلیاردها دلار به خرید بیت کوین اختصاص داده‌اند و برخی از آنهامتعهد شده‌اند که هیچ سهمی از خریدهای خود را به فروش نرسانند. سرمایه‌گذاران سازمانی نیز همچنان به بانک‌های بزرگ فشارمی‌آورند تا حوزه‌های قانونی برای ارائه بیت کوین در اختیار آنها قرار گیرد.

 

دارایی‌های تحت مدیریت صندوق بیت کوین گری اسکیل (GBTC) نیز از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۰ برابر شده است. بنابراینتعجب‌آور نیست که بسیاری از افراد مانند جوردن بلفورت (Jordan Belfort)، آدام بک (Adam Back)، تام لی (Tom Lee) و مدیرعاملChainalysis معتقد هستند که بیت کوین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۱ به قیمتی ۶ رقمی دست یابد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!