جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۶۸۸۱

تصویب پیش‌نویس قانون پذیرش ارزهای دیجیتال در اوکراین

تصویب پیش‌نویس قانون پذیرش ارزهای دیجیتال در اوکراین
پارلمان اوکراین پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد تا امکان فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و خارجی را در این کشور فراهم کند.

پارلمان اوکراین پیش‌نویس قانون «دارایی‌های مجازی» را تصویب کرد که برای اولین بار به‌طور قانونی ارزهایدیجیتال را در این کشور به رسمیت می‌شناسد. گفتنی است این قانون بر اساس استانداردهای گروه اقدام مالی (FATF) در زمینه پول‌شویی تدوین شده است.

 

در بیانیه رسمی مطبوعاتی این قانونی آمده است: پارلمان اوکراین در تاریخ ۸ سپتامبر به پیش‌نویس شماره ۳۶۳۷ لایحه دارایی‌های مجازی رأی دارد. این لایحه صنعت ارزهای دیجیتال راقانون‌گذاری می‌کند و هولدرهای این دارایی‌ها می‌توانند به طور قانونی آنها را مبادله کنند و شرکت‌های کریپتو بین‌المللی می‌توانندتجارتی بلاک چینی در اوکراین ثبت نمایند.

 

بر اساس این قانون که ۲۷۶ رأی مثبت از نمایندگان پارلمان دریافت کرد، وزارت تحول دیجیتال اوکراین مسئولیت نظارت بر اجرای مقرراتجدید دارایی‌های مجازی و هدایت و رشد این صنعت بر اساس استانداردهای بین‌المللی را دارد.

 

آناستازیا براتکو از وزارت تحول دیجیتال اظهار داشت که این قانون، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بازار دارایی‌های مجازی خود را دراوکراین راه‌اندازی کنند و به بانک‌ها این امکان را می‌دهد تا برای شرکت‌های حوزه کریپتو، حساب باز کنند.

 

به گفته وی، اوکراینی‌ها می‌توانند درآمد خود را در دارایی‌های مجازی اعلام کنند. علاوه بر این، وی اظهار داشت که این قانون، حمایتقضایی از حقوق صاحبان دارایی‌های مجازی را تضمین می‌کند.

 

در بیانیه این وزارتخانه گفته شده است که این کشور، درآمد مالیاتی اضافی که توسط شرکت‌های کریپتو پرداخت می‌شود را به بودجه اضافه می‌کند.

 

 در این بیانیه آمده است: هنجارهای تصویب‌شده قوانینی را برای ارائه‌دهندگان خدمات مربوط به گردش دارایی‌های مجازی ایجاد می‌کند و به کاهش سایه بازار منجر می‌شود.

 

ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی (VASP) بایستی شهرت تجاری بی‌عیب و نقصی داشته باشند و ملزم به افشای ساختارمالکیتی خود برای شناسایی صاحبان ذینفع نهایی خواهند بود. علاوه بر این، اقدامات داخلی مبارزه با پول‌شویی نیز باید توسط اینارائه‌دهندگان انجام شود.

 

الکساندر برنیاکوف، معاون وزیر تحول دیجیتالی اوکراین، به جذب صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی به اوکراین اشاره کرد و گفت: این انگیزه‌ای قوی برای توسعه بیشتر حوزه ارز دیجیتال در اوکراین خواهد بود. بانک‌ها برای آنها حساب باز می‌کنند و با کلاس جدیدیاز دارایی‌ها معاملات را انجام می‌دهند. من مطمئن هستم که جامعه، تجارت و دولت از قانونی شدن بخش جدید اقتصاد سود خواهد برد.

 

در حالی که وضوح نظارتی همواره خواسته اکثریت بوده است، اوکراین در طول این سال‌ها نسبتاً روی خوشی به ارزهای دیجیتال نشان داده است. بر اساس داده‌های Chainalysis، اوکراینی‌ها در سپتامبر ۲۰۲۰ برترین پذیرندگان ارزهای دیجیتال در سراسر جهان بوده‌اند. علاوه براین، مقامات دولتی این کشور نیز با بنیاد استلار جهت ساخت ارز دیجیتال بانک مرکزی و زیرساخت‌های آن توافقنامه امضا کرده‌اند.

 

ماه گذشته، میخائیل فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین و سرپرست وزارت تحول دیجیتالی این کشور اعلام کرد که وزارتخانه او به‌عنواناولین پذیرنده، در حال بررسی استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای پرداخت حقوق‌هاست.

 

در ماه جولای، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قانونی را امضا کرد که به بانک مرکزی این کشور اجازه صدور ارز دیجیتال مخصوص به خود را می‌دهد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!