پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۶۸۰۱

خریداری ۲۰۰ بیت‌کوین جدید توسط دولت السالوادور

خریداری ۲۰۰ بیت‌کوین جدید توسط دولت السالوادور
السالوادور، اولین کشور جهان است که بیت کوین را به عنوان وجه قانونی به رسمیت می‌شناسد. باوجود مخالفت گروه‌های محلی، دولتمی‌گوید که تاثیر رمز ارزها بر اقتصاد و جامعه بسیار مثبت خواهد بود.

نایب بوکله، رییس جمهور السالوادور روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور ۲۰۰ بیت کوین خریداری کرده است. این خرید پیش از موعد۷ سپتامبر برای قانونی شدن بیت کوین صورت گرفته است. بوکله با اشاره به جدول زمان‌بندی ۷ سپتامبر برای اجرای کامل قوانین جدید بیت کوین گفت: کارگزاران ما با نزدیک شدن موعد مقرر خریدهای بیشتری انجام خواهند داد.

 

این خرید، تامین کننده بخشی از صندوق ۱۵۰ میلیون دلاری بیت کوین است که کنگره این کشور هفته گذشته به تصویب رسانده بود. این صندوق برای تسهیل تبدیل بیت‌کوین به دلار آمریکا و برای پیشبرد قانون جدید استفاده خواهد شد. خرید انجام شده با توجه به قیمتبیت کوین حدود ۱۰.۳۶ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. توییت تازه نایب بوکله رییس جمهور السالوادور نشان می‌دهد که موجودی بیت کوین این کشور به ۴۰۰ بیت‌کوین رسیده است.

 

در ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) السالوادور به اولین کشور جهان تبدیل شد که بیت کوین را به عنوان وجه قانونی به رسمیت می‌شناسد. اگرچه این تصمیم با تحسین جامعه بیت کوین همراه شد اما مخالفان این موضوع در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هشدار دادندکه این استراتژی به هیچ‌وجه ایده خوبی نیست. اخیرا نیز مخالفان داخلی این قانون در سراسر کشور اعتراضاتی را در مخالفت با این تصمیم برپا کرده‌اند.

 

همزمان با این اتفاقات، بانک آمریکا به تازگی حداقل ۴ مزیت بالقوه پذیرش بیت کوین را برای السالوادور عنوانکرده است. این بانک در گزارش ماه جولای (تیر) خود اظهار داشت، تصویب قانون بیت کوین این مزیت‌ها را برای السالوادور در پیخواهد داشت: حواله‌های مالی را تسهیل می‌کند، دیجیتالی شدن امور مالی را ترویج می‌دهد، انتخاب بیشتری را برای مصرف‌کننده فراهم می‌آورد ودرهای کشور را به سوی سرمایه‌گذاران خارجی می‌گشاید.

 

قانون جدید بیت کوین به مردم السالوادور این امکان را می‌دهد که بیت کوین را به عنوان بخشی از یک استراتژی بلند مدت سرمایه‌گذاری، نگهداری کنند یا آن را با استفاده از ۲۰۰ دستگاه خودپرداز در سراسر کشور به پول نقد تبدیل کنند. این کشور همچنین در حال تهیه زیرساخت‌هایی است که از کیف پول دولتی بیت کوین (Chivo wallet) پشتیبانی می‌کند. کیف پول چیوو دستگاه‌های خودپرداز مخصوصخود را خواهد داشت تا شهروندان بتوانند در ۲۴ ساعت از هر شبانه‌روز، بیت کوین را بدون پرداخت کارمزد به پول نقد تبدیل کنند.

 

توییت‌های نایب بوکله نشان می‌دهد که کیف پول چیوو هم‌اکنون در حال بررسی در فروشگاه‌های اپل، گوگل و هواوی است و به زودی دراین برنامه‌ها در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. اقدام کشور السالوادور یکی از دلایل اصلی اوج گرفتن قیمت بیت کوین است. رمز ارز BTC با ۱۱.۷۲٪ افزایش در یک هفته اخیر به قیمت ۵۲.۶۳۹ دلار رسیده است.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!