جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۶۲۶۷

ابتلای کرونا در چین صفر شد!

ابتلای کرونا در چین صفر شد!
چین برای اولین‌بار در بیش از یک ماه، هیچ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش نکرده است و این امیدواری وجود دارد که شیوع ویروس دلتا را بیش از پیش تحت کنترل در آورده باشد.

اطلاعات دولتی نشان می دهد دو روز قبل هیچ مورد جدید داخلی تایید شده ای که برای اولین بار از زمان شروع شیوع عفونت از فرودگاه «نانجینگ» که در نهایت به بیش از نیمی از ایالت های این کشور توسعه یافت، ثبت نشده است. با این حال دو روز قبل ۲۱ مورد ابتلای وارداتی ثبت شده بود.

 

چین در راستای استراتژی خود برای از بین بردن ویروس کرونا در مرزهای خود، با قرنطینه منطقه‌ای و دیگر اقدامات سخت‌گیرانه به شیوع گونه جدید کرونا واکنش نشان داد. این اقدامات به قیمت سوخت و فعالیت‌های حمل و نقل آسیب رساند و تقاضای نفت چین و توان عملیاتی پالایشگاه‌ها را تا حد یک میلیون بشکه در روز کاهش داد.

 

دولت چین هنوز پیروزی خود را در نبرد با این ویروس اعلام نکرده است زیرا ۷۳ منطقه از این کشور هنوز در معرض خطر متوسط رو به بالای این مریض عفونی قرار داشته و طبقه بندی شده‌اند اگرچه این عدد به نسبت ۱۵۶ منطقه هفته گذشته کاهش داشته است.

 

گفتنی است اختلال ناشی از شیوع ویروس در بندر اصلی Ningbo-Zhoushan همچنان به برنامه‌های کشتی‌ها آسیب زده و از نرخ‌های حمل حمایت می‌کند. بنادر دیگر چین نیز اقدامات قرنطینه را تشدید کرده‌اند و صدها کشتی را در سواحل در حالت انتظار قرارداده اند. گسترش نوع دلتا در آسیا، اروپا و آمریکا علیرغم پیشرفت‌های چین در مدیریت شیوع این گونه، بر بهبود تقاضای نفت تاثیر گذاشته است.

 

منبع: Argus

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!