جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۲۵۹۹
سریال تکراری در دولت رئیسی؛ اختلال شدید و مجدد در شبکه اینترنت و موبایل

مشترک مورد نظر امروز آنتن نداشت!

مشترک مورد نظر امروز آنتن نداشت!
در حال حاضر اینترنت ثابت چندین شرکت قطع شده یا اختلال جدی دارد. شبکه موبایل نیز برای بعضی از کاربران در برخی از مناطق تهران از دسترس خارج شده و علی‌رغم نمایش آنتن، امکان برقراری تماس وجود ندارد.

به گزارش فراز در ساعات گذشته اینترنت ثابت چندین شرکت سرویس‌دهنده قطع شده یا دچار اختلال شده است. همزمان نیز شبکه موبایل هم برای بعضی از کاربران در برخی از مناطق تهران از دسترس خارج شده و علی‌رغم نمایش آنتن، امکان برقراری تماس وجود ندارد.

وبسایت نت‌بلاکس نیز که وضعیت اینترنت را رصد می‌کند در توییتی اختلال شدید اینترنت ثابت و سیار ایران از جمله اپراتور ایرانسل را تایید کرد و نوشت که اتصال اینترنت در سطح ملی به ۷۹ درصد کاهش پیدا کرده و این اختلال ادامه‌دار است.

همزمان اطلاعات سایت ioda نیز اختلال اینترنت در ایران را تائید کرده است.

در جریان اختلال امروز اینترنت و تلفن های همراه هنوز هیچ مرجع رسمی اظهارنظر نکرده است. این در حالی است که کاربران زیادی در فضای مجازی نوشته اند که به سختی و بعد از دقایقی طولانی موفق به دسترسی به اینترنت شده اند و این دسترسی نیز مکررا در حال قطع و وصل شدن است.

دیروز، یکشنبه نیز اخبار متعددی از اختلال ارتباطی در شهرهای مختلف ایران منتشر شد. خبرگزاری برنا، وابسته به دولت هم تائید کرد که گسترده در شبکه‌های اینترنتی تلفن همراه در شبکه‌های همراه اول و ایرانسل، مبین نت در تهران و اصفهان، مشهد وتبریز رخ داده است.

این برای چندمین بار طی سال جاری است که دسترسی کاربران به اینترنت در ایران قطع یا دچار اختلال می شود‌. بعد از روی کار آمدن دولت رئیسی محدودیت ها و اختلالات شدیدی در دسترسی کاربران به اینترنت ایجاد شده است. رتبه سرعت اینترنت ایران بین کشورهای جهان نیز اخیرا افت داشته است‌.

هفته قبل نیز اینترنت در ایران با اختلال سراسری و بسیار شدیدی مواجه شد که برای چندین ساعت ادامه داشت. خبرگزاری ایسنا درباره علت قطع اینترنت در هفته گذشته نوشت که گفته می‌شود این مشکل به علت قطع یکی از نقاط شبکه فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت رخ داده و درنتیجه خدمات دیگر اپراتورهای کشور هم با اختلال مواجه شده است.

روز سوم مردادماه هم بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال برق، در شبکه اینترنتی برخی از مناطق تهران اختلال ایجاد شده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که با استفاده از مسیرهای جایگزین در خطوط انتقال نیرو این مشکل حل و ارایه سرویس در سطح شبکه به حالت عادی برگشت.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!