سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۵
کد خبر: ۴۹۶۵۹

غرامت محرمانه مگان

غرامت محرمانه مگان
اسناد دادگاه نشان می دهد که مگان، همسر هری، نوه ملکه انگلستان مبلغی محرمانه از روزنامه «میل» به دلیل نقض حق چاپ به عنوان غرامت دریافت خواهد کرد، و به این ترتیب چالش طولانی حقوقی او علیه این روزنامه انگلیسی به پایان می‌رسد.

مگان که لقب تشریفاتی «دوشس ساکس» را یدک می‌کشد، دو ادعای جداگانه علیه ناشر این روزنامه در دادگاه مطرح کرده بود: یکی نقض حق چاپ و دیگری سوء استفاده از اطلاعات خصوصی.

به گزارش سی‌ان‌ان، بر اساس حکم صادره دادگاه شرکت ناشر روزنامه «میل» باید مبلغ محرمانه‌ای را که قبلاً بر روی آن میان مگان به عنوان شاکی و مسوولان روزنامه به عنوان متهم توافق شده پرداخت کند. 

حکم دادگاه می‌گوید که شرکت ناشر روزنامه (ANL ) با انتشار بخش‌هایی از نامه دست‌نویس مگان در روزنامه «The Mail on Sunday» و وب‌سایت «میل‌آنلاین» در خلال جلسات ژانویه و می سال گذشته، حق چاپ مگان را نقض کرده است. بر اساس حکم دادگاه، این گروه مطبوعاتی همچنین قرار است یک پوند به عنوان «خسارت نمادین» به دوشس به دلیل سوء استفاده از اطلاعات خصوصی بپردازد.

 

در ۲ دسامبر، دادگاه استیناف حکمی، سوء استفاده ANL از اطلاعات خصوصی مگان از طریق انتشار نامه را تایید کرد و گفت که دوشس «انتظار معقولی از حفظ حریم خصوصی در محتوای نامه داشته است.» (ANL ) پس از این حکم، در بیانیه‌ای گفت که از حکم دادگاه «بسیار ناامید» شده است و در حال بررسی درخواست تجدید نظر به دادگاه عالی بریتانیا است.

 

مگان در بیانیه‌ای که پس از اعلام حکم دادگاه منتشر کرد، این حکم را یک پیروزی نه تنها برای شخص خودش، بلکه برای هر کسی که تا به حال احساس کرده برای دفاع از «آنچه درست است» زیر فشار قرار گرفته، توصیف کرد. 

 

گفتنی است مگان چندی پیش در مصاحبه‌ای جنجالی اظهارات تندی علیه ملکه انگلیس و خاندان سلطنتی بر زیان آورده بود. برخی ناظران و تحللی‌گران رسانه‌ای، مگان را ««دوشس متوهمی که می‌خواهد پول به جیب بزند» توصیف می‌کنند.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!