سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۹۱۵۰

ماسک چطور از توییت برای افزایش ثروت استفاده می‌کند

ماسک چطور از توییت برای افزایش ثروت استفاده می‌کند
ایلان ماسک به‌عنوان یک کارآفرین، شخصیت عجیب و غریب، سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال و البته مالک بخش بزرگ و تأییدکننده قوی «دوج‌کوین» شناخته می‌شود. او همچنین به دادن رهنمود به افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد.

بیایید نگاهی به تاریخچه ایلان ماسک و ارزهای دیجیتال به ویژه با محوریت «دوج کوین» بیاندازیم.

 

ایلان در بسیاری از پروژه‌های مختلف دست داشته است – برخی از آنها موفقیت‌آمیز بوده و برخی دیگر هنوز به ثمر نرسیده‌اند اما امیدوار به آینده هستند. او همچنین به دلیل قدرتش در رسانه‌های اجتماعی و همچنین «رسانه‌های جریان اصلی» به عنوان فردی تأثیرگذار در تشخیص «آنچه داغ است و آنچه نیست» {وقت خرید و سرمایدگذاری در چه هست و چه نیست} شناخته شده است؛ صاحبان «تسلا» به سرعت سطح وفاداری و تعصب به برند در سطح دارندگان «اپل» را در میان خود ایجاد کردند.

 

ماسک رشته‌توئیت‌هایی منتشر کرده که بر روش و حجم سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی به میزان بالایی تأثیر گذاشته است. او در حال حاضر سمت‌های بنیانگذار، مدیرعامل/طراح‌ارشد را در بسیاری از شرکت‌های مهم از جمله: SpaceX ،Tesla  OpenAI  Neuralink و The Boring Company بر عهده دارد. این شرکت‌های نوآور، طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها، از هوش مصنوعی گرفته تا زیرساخت‌ها، هوافضا، تولید خودروهای الکتریکی و فناوری‌های مربوط به شبکه عصبی بدن انسان را پوشش می‌دهند. شرکت‌های ماسک یکی از اولین شرکت‌های تراکنش آنلاین هستند. یکی از پروژه‌هایی که ایلان در رشد آن نقش داشته است «دوج کوین» است.

 

در آوریل ۲۰۱۹، ایلان ماسک به دوج کوین و علاقه‌اش به این ارز دیجیتال اشاره کرد و گفت: «دوج کوین ممکن است ارز دیجیتال مورد علاقه من باشد؛ خیلی باحال است.» همین اظهار نظر کافی بود که قیمت دوج کوین را از ۰/۰۰۲ دلار در اول آوریل به ۰/۰۰۴ دلار در چهارم  آوریل برساند. ماسک به توئیت کردن درباره «دوج‌کوین» ادامه داد و حتی افراد مشهور دیگری مانند «اسنوپ داگ» را نیز با خود همراه کرد

 

ماسک به تازگی به دلیل دیدگاه اخیر خود در مورد بیت‌کوین بر سر زبان‌ها افتاده است. با وجود اینکه خودش صاحب مقادیر قابل توجهی «بیت‌کوین» بود  به افشاگری در مورد تهدیدات و آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج بیت کوین پرداخت! این توییت‌ها همراه با زیر و رو کشیدن‌ها و بازی پیدا و پنهان او با ترس از کریپتو، جنجال‌هایی را به همراه داشت. بسیاری معتقدند ماسک تا حدی مسئول سقوط ۲۰ درصدی بیت‌کوین و همچنین رشد و سپس افت «دوج کوین» پس از ظهور SNL بود. یکی از درس‌هایی که ما از ریاست جمهوری ترامپ آموختیم، تأثیری است که امروزه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بر ذهنیت و نحوه عمکرد مردم بگذارند، و ایلان درستی این نظریه را ثابت کرده است. روشی که او از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تأثیرگذاری بر نگاه مردم به چیزها استفاده کرده است شگفت‌انگیز است.

 

ممکن است برخی از این تاثیرات را شانسی ارزیابی کنید اما اگر به تأثیر آن در طول زمان نگاه کنید، واضح است که ایلان از توییتر استفاده کرده و تأثیری مورد نظر خود را بر بازار و قیمت‌های ارز دیجیتال گذاشته است. موشکافی عملکرد و دنبال‌کردن او نشان می‌دهد که افراد مشهور چگونه در کلان‌‌پروژه‌های جهانی برای پیشبرد بازار ارزهای دیجیتالی نقش آفرینی می‌کنند.

 

منبع: NewsBTC

 

منبع خبر : www.newsbtc.com
منبع: www.newsbtc.com
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!