پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۳۰۱۸
تقی پور: شایعه درست نکنید/ در مجلس برای فیلترینگ هیچ برنامه ای ریخته نشده است

مسعودی: توئیتر را آزاد کنید

مسعودی: توئیتر را آزاد کنید
طی گفت و گوهای چند روز اخیر تقی پور مبنی بر فیلترینگ فضای مجازی و تکذیب گفته هایش علی مسعودی کارشناس فضای مجازی معتقد است باید اتفاقا حالا که کاندیدهای ریاست جمهوری علاقه مند به توئیت زدن شده اند توئیتر را در دسترس همگان قرار دهند به جای فکر کردن به فیلترینگ بیشتر.

چندی پیش در اخبار آمد که رضا تقی پور انواری نماینده مجلس مسئول ستاد انتخاباتی فضای مجازی ابراهیم رئیسی شده است و از سویی با آمدن این حکم خبر مبنی بر طرح تدوین فیلترینگ در مجلس قوت گرفت اما تقی پور به این خبر واکنش نشان داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای شایعات منتشر شده مبنی بر تدوین طرحی درباره فیلترینگ در مجلس را تکذیب می کند و می گوید: خبر منتشر شده درباره طرح مجلس درخصوص فیلترینگ، دروغ و کذب است و با اقدام قضایی این موضوع را پیگیری می‌کنم، سایتی که این خبر را منتشر کرده نیز باید مستندات خود را ارائه دهد.

عضو مجلس یازدهم با اشاره به اینکه طرحی که در مجلس تدوین و ارائه کردم ارتباطی با موضوعات مطرح شده در زمینه فیلترینگ ندارد می گوید : عنوان طرحی که اکنون در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد، «یکپارچه سازی داده‌ها و اطلاعات ملی» است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه محورهای طرح یکپارچه‌سازی داده‌ها و اطلاعات ملی با موضوعات مطرح شده مانند فیلترینگ متفاوت است، اضافه می کند: محور اصلی این طرح، به اشتراک گذاری اطلاعات برای مدیریت بهتر کشور و استفاده از آنها در برنامه‌ریزی‌ها است. در سایه این یکپارچه سازی، اطلاعات چندباره از مردم اخذ نمی‌شود و می‌توان از اطلاعات موجود در یک بانک اطلاعاتی در سایر بانک‌های اطلاعاتی نیز استفاده کرد.

او ادامه می دهد: در حال حاضر طرح «یکپارچه سازی داده‌ها و اطلاعات ملی» در کمیسیون صنایع و معادن در حال بررسی است تا پس از نهایی شدن در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.

علی مسعودی کارشناس فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار فراز با تاکید بر استفاده نامزدهای ریاست جمهوری از توئیتر می‌گوید: توصیه من به کاندیدها این است که فضا را به گونه ای مهیا کنند که همه مردم به توئیتر دسترسی داشته باشند تا بتوانند از حرف های این کاندیدها با خبر شوند.

او در ادامه درباره اینکه فیلتر کردن برخی از شبکه های اجتماعی به خود افراد کاندید هم آسیب می زند می گوید: وقتی یکی  از شبکه های اجتماعی فیلتر است و دسترسی برای عموم مردم وجود ندارد این افراد برای چه کسی حرف می زنند و مگر قرار نیست حرفشان را به گوش همه ملت برسانند تا به این واسطه آن ها مجاب شوند که رای دهند؟ خب وقتی اساسا نمی دانند که این کاندیدها چه می گویند چگونه یک کاندید باید نظرشان را جلب کند؟

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!