پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۶۲۲۳۳

آمریکا: دو پهپادی که به سمت کرملین شلیک شدند، احتمالا از داخل روسیه پرتاب شده بود

آمریکا: دو پهپادی که به سمت کرملین شلیک شدند، احتمالا از داخل روسیه پرتاب شده بود
کارشناسان هواپیماهای بدون سرنشین در ایالات متحده آمریکا می‌گویند، دو پهپاد که چهارشنبه گذشته بر فراز کرملین سقوط کردند، از تعداد زیادی سامانه دفاعی در مسکو و اطراف آن فرار کردند که نشان دهنده احتمال پرتاب آنها از داخل روسیه است.

به گزارش شبکه الجزیره، دانا گوارد، رئیس بنیاد غیرانتفاعی ناوبری گفت که مسکو حداقل از سال ۲۰۱۵ که شروع به استفاده از تدابیر متقابل الکترونیکی برای دور ساختن و فاصله گیری خودکار هواپیماها از طریق پارازیت، گمراه کردن و «فریب دادن» هواپیماها به واسطه سیستم موقعیت یاب جهانی GPS کرده، توجه زیادی به محافظت از کرملین در برابر هواپیماهای بدون سرنشین داشته است.

گوارد گفت، این احتمال وجود دارد که این دو هواپیما از یک سیستم موقعیت یاب جهانی استفاده نمی‌کردند، بلکه به صورت دستی کنترل می‌شدند و این نشان می‌دهد آنها از یک مکان نزدیک پرتاب یا فقط هدایت شده‌اند تا مسیر خود را به سبک کامیکازه (راهپیمایی) طی کنند.

وی افزود: کرملین دارای تعداد زیادی سامانه دفاعی در نزدیک خود است که از رادار و ردیابی بصری استفاده می‌کنند، این سامانه‌ها می‌توانند از گلوله‌ها و مواد انفجاری برای محافظت از ساختمان کرملین در برابر پهپادها یا موشک‌ها استفاده کنند.

همچنین بلیک رزنیک، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت هواپیماهای بدون سرنشین BRINC گفت: شگفت انگیز است که این پهپاد توانسته به طور کامل در اطراف مسکو پرواز کند و بدون اینکه شناسایی و سرنگون شود به کرملین برسد.

وی با بیان اینکه «اندازه نسبتاً کوچک و ارتفاع کم ممکن است به شناسایی نشدن آن دو پهپاد کمک کند»، خاطرنشان کرد: این پهپادها «اگر از سیستم موقعیت یاب جهانی استفاده نکرده باشند و با ایستگاه کنترل زمینی در ارتباط نبوده باشند این مساله، به تقویت مقاومت آنها در برابر پارازیت و تکنیک‌های گمراه کننده منجر خواهد شد. »

تصاویر این دو پهپاد دولت‌ها و تحلیلگران اطلاعاتی امنیتی را بر آن داشت تا برای کشف منبع این دو پهپاد که برای پرواز به سمت مقصد و سپس منفجر شدن طراحی شده بودند، جست و جوی کاملی انجام دهند.

اخیرا، مسکو، کی‌یف و واشنگتن را متهم کرد که در حمله‌ای که ساختمان ریاست جمهوری روسیه را با دو هواپیمای بدون سرنشین هدف قرار داد، دست دارند و افزود که چندین گزینه برای پاسخ سنجیده و متعادل به این حمله دارد.

در مقابل، ریاست جمهوری اوکراین هرگونه ارتباط کی‌یف با این حمله را رد کرد و هشدار داد که مسکو در حال برنامه ریزی «یک حمله تروریستی گسترده» علیه این کشور است.

 
 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!