جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۲۱۹۴

علی‌اف باز هم گردن‌کشی کرد؛ آیا روابط ایران و باکو عادی می‌شود؟

علی‌اف باز هم گردن‌کشی کرد؛ آیا روابط ایران و باکو عادی می‌شود؟
رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: «اکنون روابط جمهوری آذربایجان و ایران در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. پیش‌بینی اینکه آیا روابط در همین سطح باقی می‌ماند، بهبود می‌یابد یا تیره‌تر می‌شود، بسیار دشوار است».

علی‌اف با اشاره به حمله به سفارت این کشور در تهران در زمستان گذشته، به بیان برخی ادعاهای ضدایرانی پرداخت.

به گزارش فراز «الهام علی‌اف» با اشاره به حمله به سفارت این کشور در تهران در زمستان گذشته، به بیان برخی ادعاهای ضدایرانی پرداخت.

وی در مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی «شکل دادن به ژئوپلیتیک اوراسیای بزرگ؛ از گذشته تا امروز گفت: «اکنون سفارت ما در ایران تعطیل است و این تصمیم من بود، زیرا برای من امنیت و جان مردم ما مهمتر از چیزی است که در ایران درباره آن فکر می‌کنند».

علی‌اف افزود: «اکنون روابط باکو و ایران در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. پیش‌بینی اینکه آیا روابط در همین سطح باقی می‌ماند، بهبود می‌یابد یا تیره‌تر می‌شود، بسیار دشوار است».

وی ادامه داد: «از مقام‌های ایرانی چندین تماس دریافت کردیم. چند تماس تلفنی و ارتباطات دیگر و در آنها پیشنهادهایی برای عادی‌سازی روابط داشتیم، اما قطعا همانطور که گفتم خواسته‌های ما کاملاً مشروع و موجه است. اگر این خواسته‌ها برآورده شود، می‌توان در مورد عادی‌سازی صحبت کرد. اگر نه، پس نه. پس باز هم این انتخاب ما نبوده است. اما همه در ایران، همه باید بفهمند که زبان تهدید و ترور با آذربایجان کارساز نیست».

وی افزود: «هر چه زودتر آنها این موضوع را بفهمند، بهتر می‌توانیم نشانه‌های عادی‌سازی را ببینیم».

 

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!