پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۶۲۱۲۶

رییس دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد؛ تشکیل شورای "هادی" برای مقابله با بی‌حجابی

رییس دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد؛ تشکیل شورای
رییس دانشگاه علامه طباطبائی از تشکیل شورای "هادی" برای مقابله با بی حجابی در بین دانشجویان خبر داد و گفت: این شورای مسئولیت دارد در دانشکده‌های مختلف دانشجویان را که حجاب را رعایت نمی‌کنند شناسایی کرده و بعد از صحبت با آنها کمک کنند تا دانشجویان متوجه شوند مشکل بی‌حجابی از کجا شکل گرفته است.

دکتر عبدالله معتمدی ضمن بیان این مطلب به سیاست دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه حجاب اشاره کرد و گفت: "حجاب" یک موضوع اجتماعی است و بر اساس آنچه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند عدم رعایت آن علاوه بر حرام شرعی، حرام سیاسی به شمار می‌رود. بنابر این اینکه بی حجابی در کنار حرام شرعی، حرام سیاسی نیز دانسته شده است به این معنی است که یک رفتارها و پشتوانه‌های در پس این فعالیت وجود دارد که تحت تاثیر برنامه های شبکه های معاند و جاسوسی دنبال می‌شود و این جریان تلاش می‌کند تا فضای جامعه ما را به این سمت سوق بدهد.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به مصوبه وزارت علوم مبنی بر اینکه از ورود دانشجویانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند در دانشگاه ها ممانعت صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه علامه در زمینه حجاب معضلی نداریم یعنی واقعا تاکنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است و تنها معدود دانشجویانی هستند که حجاب را در فضای دانشگاه رعایت نمی‌کنند.

دکتر معتمدی تاکید کرد: ما در دانشگاه علامه طباطبائی ستادی با عنوان "شورای هادی" تشکیل دادیم که این شورا مسئولیت دارد در دانشکده‌های مختلف دانشجویان را که حجاب را رعایت نمی‌کنند شناسایی و بعد از صحبت با آنها کمک کند تا دانشجویان متوجه شوند مشکل بی حجابی از کجا شکل گرفته است.

رییس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: اگر دانشجویان تحت تاثیر گفت‌وگوهای اعضای شورای هادی متقاعد به رعایت حجاب نشوند به عنوان اینکه قانون دانشگاه اجازه بی حجابی را نمی دهد، الزام برای آن دانشجویان ایجاد خواهد شد و از آنها خواسته می‌شود به قوانین دانشگاه برای ورود احترام بگذارند.

دکتر معتمدی خاطر نشان کرد: اگر دانشجویانی در دانشگاه علامه طباطبائی اصرار به بی حجابی داشته باشند، قوانین دانشگاه اجازه تکرار این رفتار را به آنها نمی دهد و قطع ارائه خدمات آموزشی و غیره به دانشجویان بی حجاب مرحله آخر واکنش دانشگاه در برابر رفتار این دانشجویان خواهد بود.

 

منبع خبر : ایسنا
منبع: ایسنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!