جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۱۹۲۲

سوزان رایس، مشاور بایدن استعفا داد

سوزان رایس، مشاور بایدن استعفا داد
«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای با تأیید استعفای مشاور سیاست داخلی خود، از تلاش‌های او در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و مهاجرت قدردانی و گفت: «سوزان رایس، مشاور سیاست داخلی کاخ سفید پس از دو سال استعفا می‌دهد.»

به گزارش رویترز، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای با تأیید استعفای مشاور سیاست داخلی خود، از تلاش‌های او در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و مهاجرت قدردانی و گفت: «سوزان رایس، مشاور سیاست داخلی کاخ سفید پس از دو سال استعفا می‌دهد.»

رایس که پیش از این به عنوان مشاور امنیت ملی و سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا خدمت کرده بود، قرار است تا یک روز دیگر دفتر کار خود را ترک کند.

هنوز علت استعفای مشاور سیاست داخلی بایدن اعلام نشده است، اما به گفته برخی منابع، در میان کسانی که به عنوان جانشین رایس مورد توجه قرار می‌گیرند، می‌توان به «نیرا تاندن»، منشی ستاد و مشاور ارشد بایدن اشاره کرد.

استعفای رایس در حالی صورت گرفته است که بایدن آماده می‌شود تا روز سه‌شنبه رسماً نامزدی مجدد خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کند.

گفته شده است که رایس نقش مؤثری در شکل دادن به سیاست مهاجرتی بایدن ایفا کرد و تمایل داشت از اقدامات محدودتر و سخت‌گیرانه‌تر در مرز ایالات متحده و مکزیک حمایت کند. یک منبع آگاه گفته است که تلاش رایس برای اجرای سخت‌گیرانه‌تر قوانین مرزی با رویکرد کارکنان لیبرال‌تر مشاور سیاست داخلی رئیس‌جمهور دچار تناقض بوده است.

بایدن رایس را پیش از تصدی پست ریاست جمهوری در ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان دستیار داخلی خود معرفی کرده بود و در زمان تبلیغات انتخاباتی در رقابت‌های سال ۲۰۲۰ رایس همواره در کنار بایدن دیده می‌شد؛ اما به نظر می‌رسد که اکنون در دور جدید رقابت‌های انتخاباتی جو بایدن، دیگر رایس در کنار او نخواهد بود.

کمتر از دو ماه پیش نیز، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به صورت ناگهانی و غیرمنتظره استعفای خود از همکاری با دولت بایدن را اعلام کرده بود. آماراستعفاها در دولت بایدن تا کنون تعداد قابل توجهی را شامل می‌شود.

پیشتر پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا موسوم به هیل در گزارشی اعلام کرده بود که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از نامیدی مردم آمریکا از عملکرد دولت مستقر در کاخ سفید در موضوعات مختلف حکایت دارد. براساس آخرین نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نیوز، اگرچه میزان محبوبیت جو بایدن نسبت به دو ماه گذشته اندکی افزایش نشان می‌دهد اما از این ارقام بیشتر نارضایتی و نامیدی آمریکایی‌ها استنباط می‌شود تا بهبود محبوبیت رئیس جمهور این کشور.

نتایج این نظرسنجی نشان داد ۴۲ درصد از پاسخ‌دهندگان نحوه عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور را تائید می‌کنند، که در مقایسه با رقم ۳۷ درصدی ماه گذشته رشد اندک ۵ درصدی را نشان می‌دهد. رقم قابل تأمل ۵۲ درصدی هستند که می‌گویند از اقدامات رئیس جمهور کشورشان رضایت ندارند.

بایدن بالاترین میزان محبوبیت خود را، ۵۱ درصد، مرهون مدیریت همه گیری کرونا می‌داند، اما کارنامه وی در کنترل تورم اصلاً رضایت بخش نیست و تنها ۲۸ درصد از آمریکایی به او نمره مثبت دادند.

به استناد برآیند نظرسنجی‌های اخیر، بسیاری از آمریکایی‌ها بر این اعتقادند که جمهوری خواهان کارنامه قابل قبول تری در پاره‌ای از مسائل کلیدی نسبت به دموکرات‌ها دارند. این خود زنگ خطری برای دموکرات هاست و ممکن است آنها در انتخابات آتی مسیر سختی پیش رو داشته باشند.

 

 

منبع خبر : مهر
منبع: مهر
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!