پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۱۷۲۰

آب و فاضلاب: آب در برخی روستاهای تربت‌جام جیره‌بندی شد

آب و فاضلاب: آب در برخی روستاهای تربت‌جام جیره‌بندی شد
مرتضی اشراقی در خصوص علل مشکلاتی که در آبرسانی به برخی روستاهای این شهرستان به وجود آمده است گفت: برخی موارد که در فضای مجازی برای قطعی آب برخی روستاها از جمله کاریزدره مطرح می‌شود اغراق بوده و صحت ندارد.

مرتضی اشراقی در خصوص علل مشکلاتی که در آبرسانی به برخی روستاهای این شهرستان به وجود آمده است گفت: برخی موارد که در فضای مجازی برای قطعی آب برخی روستاها از جمله کاریزدره مطرح می‌شود اغراق بوده و صحت ندارد.

 

وی عنوان کرد: کاریزدره یکی از روستاهای منطقه موسی‌آباد شهرستان تربت‌جام است که علاوه بر آن ۱۶ روستای دیگر نیز با مشکل کم‌آبی مواجه شده‌اند.

رئیس اداره آب و فاضلاب تربت‌جام بیان کرد: چون در خط انتقال اصلی آب اتفاق رخ داده بود و تا زمانی که توانستیم آن را رفع کنیم چند روزی زمان برد ۱۶ روستای این شهرستان به لحاظ شرایط آبی با مشکل مواجه شدند.

وی گفت: اینکه گفته می‌شود ۱۵ روز این تعداد روستا بی‌آب بوده‌اند صحت ندارد بلکه اگر یک روز بی‌آب بودند روز دیگر ۵ تا ۶ ساعت از آب شرب برخوردار شدند، در واقع قطعی آب مداوم نبوده است.

اشراقی اظهار کرد: هرچند اتفاقی که برای مجتمع آب موسی‌آباد ایجاد شده بود را کاملاً مرتفع کردیم، اما تا اطلاع ثانوی آب ۱۶ روستای آن جیره‌بندی شده است.

وی افزود: آب در این ۱۶ روستا جیره‌بندی شده و به صورت روز در میان یا دو روزی یک بار به مشترکین آب می‌رسد، علاوه بر کاریزدره نیز کلاته قاضی، کمرچه، موسی‌آباد، درس آخوند و ... نیز با این مشکل مواجه‌اند.

رئیس اداره آب و فاضلاب تربت‌جام در خصوص علت بروز این اتفاق خاطرنشان کرد: اگرچه ۷۵ لیتر بر ثانیه نیاز آبی مجتمع موسی‌آباد است ولی توان آب دهی منابع تأمین ما در منطقه ۵۰ لیتر بوده و عملاً با کمبود ۲۵ لیتر بر ثانیه آب مواجه‌ایم.

اشراقی بیان کرد: عزیزان روستایی باید بدانند آبی که برای‌شان تأمین می‌کنیم فقط برای مصرف شرب و بهداشت روستاها است و برای مصرف دام و آبیاری باغچه و درخت نیست.

وی با اعلام اینکه روستائیان نباید توقع تأمین آب دام و فضای سبزشان را از ما داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه سامانه ۱۲۲ به صورت یک مرکز دیسپاچینگ است از شهروندان تقاضا داریم هر کجا که دیدند آب شرب هدر می‌رود اطلاع دهند تا در اسرع وقت رفع اتفاق صورت گیرد.

 
 

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!