پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ 18 April 2024
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۶۱۵۲۹

سلیمی نمین: وزیر کشاورزی هم مثل وزیر آموزش و پرورش باید کنار گذاشته شود

سلیمی نمین: وزیر کشاورزی هم مثل وزیر آموزش و پرورش باید کنار گذاشته شود
سلیمی نمین: دولت بعد از این مدت قاعدتا باید یک هماهنگی‌های بیشتری درون خود به وجود بیاورد. اختلاف دیدگاه بین برخی وزارت خانه‌های اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه مسلما مشکلاتی را به دنبال داشته است. دولت به این نتیجه رسیده است که این افراد نمی‌توانند پاسخگوی نیازمندی‌ها باشند.

عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا، درباره پیام سیاسی تغییرات در دولت گفت: تلقی‌های مختلفی در مورد این تغییرات می‌شود، اما دولت بعد از این مدت قاعدتا باید یک هماهنگی‌های بیشتری درون خود به وجود بیاورد. اختلاف دیدگاه بین برخی وزارتخانه‌های اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه مسلما مشکلاتی را به دنبال داشته است. دولت به این نتیجه رسیده است که این افراد نمی‌توانند پاسخگوی نیازمندی‌ها باشند.

وی افزود: جوانگرایی یکی از ویژگی‌های این دولت بود، اما باید فرصت هم قائل بود که آیا نیرو‌های جوان می‌توانند توانمندی خودشان را به گونه‌ای بالا ببرند که نیاز است یا خیر؟

سلیمی نمین با اشاره به کنار رفتن نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: در مورد وزیر آموزش و پرورش، دولت به این نتیجه رسید که ایشان نتوانست آمادگی‌ها را برای انجام مسئولیت بصورت شایسته انجام دهد لذا کنار گذاشته شد.

این تحلیلگر اصولگرا ادامه داد: من فکر می‌کنم از این دست تغییرات حتما باید در مورد وزیر جهاد کشاورزی هم صورت بگیرد. وزیر مربوطه در مقاطع مختلف نشان داد که توانمندی این مطلب را ندارد. البته در مورد معاون پارلمانی هم به جمع بندی رسیده بودند که آقای حسینی تغییر کند و تبعا بر این اساس باید تغییراتی صورت می‌گرفت که برخی صورت گرفت برخی نیز در شرف صورت گرفتن است.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات را نباید در جنبه سیاسی دید که مقداری ایجاد محدودیت و ملاحظات بکند. ایجاد تغییر یک امر بسیار عالی است و به هیچ وجه جنبه سیاسی را نباید به آن تحمیل کرد، هرچند جنبه سیاسی دارد، اما نباید آن را منحصر به مسائل سیاسی کرد. دولتی که می‌تواند خودش را سریع به روز کند طبیعتا توفیقات بیشتری خواهد یافت.

سلیمی نمین در ادامه نسبت به استفاده دولت از دانشگاه امام صادق برای انتصابات اظهار داشت: طبیعتا دولت باید یک شناخت‌هایی به عنوان حداقل نیاز همکاری، داشته باشد. اینکه ریاست جمهور چگونه این شناخت را رقم می‌زنند یا اعتماد را به وجود می‌آورند راه‌های مختلف دارد. ما امیدواریم که بتوانند تنوع مسیر را برای انتخاب به وجود بیاورند تا از استعداد‌های مختلف برای حل و فصل مسائل جامعه و مردم بتوانند بهره بگیرند. طبیعتا اگر اینگونه باشد که به شکل سنتی انتخاب شوند ایجاد محدودیت می‌کند و طبیعتا ایجاد محدودیت در انتخاب یعنی ندیدن بسیاری از توانمندی‌ها و قابلیت ها؛ امیدوارم دولت بتواند از مسیر‌های مختلف به توانمندی‌های بالاتری دست یابد.

وی در پایان درباره نقاط مهم در معرض تغییر گفت: تغییرات عمدتا در بخش اقتصادی باید صورت بگیرد، البته فرهنگ هم نقش مهمی دارد. از آنجاییکه بودجه فرهنگ در شرایط کنونی به شدت اندک است، خیلی با آن برنامه‌ای پیش نمی‌رود. به دلیل مشکلات شدیدی که حوزه فرهنگ دچار آن است باید به آن توجه شود، اما اقتصاد به دلیل معیشت مردم اولویت دارد و حتما باید در حوزه اقتصاد با افزایش تولید و مهار تورم کار شود. اگر وزرای اقتصاد و صمت و جهاد امروز نتوانند آنگونه که شایسته است گام بردارند فشار مضاعفی بر مردم می‌آید. این مسئله خیلی قابل پذیرش نیست لذا دولت باید بر اقتصاد متمرکز شود و از استعداد‌های در دسترس را به کار بگیرد.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!