پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۱۵۱۴

محمدرضا قلندر شهردار مشهد شد

محمدرضا قلندر شهردار مشهد شد
امروز، ۲۱ فروردین ماه، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، محمدرضا قلندر با ۸ رای به عنوان شهردار مشهد انتخاب شد. رای بعدی متعلق به جواد اصغری با ۶ رای بود. قلندر شریف در سال‌های گذشته شهردار منطقه دو که شامل محلات پرتراکم و قدیمی مشهدمقدس می‌شود، بوده است و در کارنامه کاری او مدیرکلی راه و شهرسازی استان‌های قم و خراسان رضوی نیز به چشم می‌خورد.

امروز، ۲۱ فروردین ماه، در هفتادوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، محمدرضا قلندر با ۸ رای به عنوان شهردار مشهد انتخاب شد. رای بعدی متعلق به جواد اصغری با ۶ رای بود.

قلندر شریف در سال‌های گذشته شهردار منطقه دو که شامل محلات پرتراکم و قدیمی مشهدمقدس می‌شود، بوده است و در کارنامه کاری او مدیرکلی راه و شهرسازی استان‌های قم و خراسان رضوی نیز به چشم می‌خورد.

برنامه‌های شهردار جدید

محمدرضا قلندر روز ١۶ فروردین ماه در نشست ارائه برنامه نامزدهای شهرداری مشهد در جمع اعضای شورا اظهار کرد: کار کردن را در شهرداری بلدم و به تمام حوزه‌ها شناخت کافی دارم. با انگیزه، تلاش و کار شبانه روزی و با به کارگیری نیروهای انسانی توانمند می‌توانیم به موفقیت های بزرگی دست یابیم. برای اجرایی کردن طرح و برنامه ٢٨ ماه فرصت داریم و این زمان کافی است.

وی گفت: سیاست‌های ابلاغی ، بودجه ١۴٠٢ و برنامه و اهداف خود را بر مبنای درآمدهای پایدار شهرداری تدوین کرده ایم و با همراهی شورا آنها را اجرایی خواهیم کرد تا عقب ماندگی ها را جبران کنیم و در صورت نیاز تغییرات را لحاظ کنیم. در تمامی حوزه های شهرداری ورود پیدا خواهیم کرد و برنامه ریزی های مدرن و منظم خواهیم داشت. مطالعات تمام پروژه ها دقیق و مدون انجام خواهد شد و پروژه ها با حداقل هزینه و کمترین زمان عملیاتی و اجرا شود. شلختگی‌ها در پروژه ها باید از بین برود.

قلندر ادامه داد: در سوابق کاری ام پروژه های بزرگی همچون پروژه مسکن مهر در قم و خراسان رضوی، پروژه مهر کوهسنگی، باغ وکیل آباد و میدان قائم را عملیاتی کردم و دوسال متوالی در خصوص کاهش ترافیک جزو مدیران نمونه بودم. یکی از افتخارات من اجرایی کردن دفن شهدا بود که عملیاتی شد.شهر باید با هدایت و همکاری شورا و همفکری با هم پیش ببرود تا برند مناسبی برای شهر مشهد ارائه دهیم.

وی عنوان برنامه خود را توسعه پایدار با منابع پایدار اعلام کرد و گفت: همچنین برای معضل اصلی شهر مشهد حاشیه شهر برنامه های داریم و باید به سمت توسعه پایدار پیش رویم تا شهر به صورت مطلوب اداره شود. چرخش شهرداری با حفظ جایگاه و مشارکت مردم می‌چرخد. برای رفاه و آسایش مردم و زائران با در نظر گرفتن همسو سازی منافع شخصی با منافع اجتماعی و از بین بردن تضادها برنامه های را طراحی کردیم. در همه حوزه ها سیاست شورا را مدنظر قرار داده‌ایم و برای آنها راهبرد تعیین کردیم.

قلندر خاطرنشان کرد: در حوزه های اقتصادی اعتمادسازی اولویت دارد. در حاشیه شهر باید اراضی قولنامه ای و سنددار کردن آنها تعیین تکلیف شود. بخش‌های غیر رسمی اقتصادی شناسایی و هدایت شود.در حوزه برنامه و بودجه ، منابع انسانی شفاف سازی مالی، استفاده از ظرفیت های شرکت‌های دانش بنیان ورود خواهیم کرد.

او تاکید کرد: در حوزه فرهنگی موضوعات زیادی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کرد و باید طوری عمل کنیم که حال مردم خوب باشد شادی مومنانه را توسعه دهیم و آرامش و سلامت بانوان و جوانان توجه ویژه ای کنیم.در حوزه حقوقی، صلح نامه‌ها و تملک ها ورود پیدا کنیم.

قلندر با اشاره به برنامه های دیگر خود اضافه کرد: تعیین تکلیف منابع آبی برای آبیاری فضای سبز، تولید برق خورشیدی، روش توسعه پایدار در مباحث زیست محیطی و موارد دیگر برنامه‌هایی داریم. به حوزه حمل و نقل نگاه ویژه ای داریم و برای توسعه و اتمام پروژه‌ها در این حوزه برنامه‌های طراحی کرده‌ایم. برای طرح تفضیلی و کاهش هزینه های شهروندی برنامه‌هایی را آماده کرده‌ایم . مطالعات پروژه ها مشکل دارد و برخی پیوست های مناسب نیست، پروژه‌های عمرانی باید سریع و دقیق انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت بنده حاشیه شهر است و باید در برنامه و طرح ها از مشارکت مردم این منطقه استفاده شود، تاکید کرد: پروژه ها عمرانی باید در حاشیه شهر افزایش یابد. در طرح ها و برنامه ها و پروژه های که مختص بانوان است باید از نظرات آنها استفاده کنیم تا کار به خوبی پیش رود. در حوزه ایثارگران نیز برنامه های ویژه ای طراحی شده است. در حوزه ورزش، تامین سرانه ها و آموزش مسجد محوری و مدرسه محوری جزو برنامه های ما است. نقشه راه در حوزه مختلف شهرداری تدوین کرده ایم که در اختیار شورا قرار خواهیم داد. در حوزه بودجه شهرداری باید از مصارف به منابع برسیم برای هوشمند سازی شهر مشهد نیز برنامه های طراحی و ارائه خواهیم داد.

این نامزد انتصاب به عنوان شهردار مشهد ادامه داد: تحقق اقتصاد چرخشی در مدیریت پسماند، اجرای زباله سوزی ١٠٠٠ تنی برای اولین بار در کشور و اجرای کارخانه بازیافت خاک و نخاله برنامه های خواهیم داشت. احیای بافت های فرسوده و ناکارآمد در آبکوه، ثامن و وکیل آباد برنامه های را طراحی کردیم. برای مرکز لجستیکی با اولویت میدان بار مرکزی و معابر مقیاس شهری درکنار گذر شمالی طرح های نوشته و به شورا ارائه خواهیم داد.

 
 

 

 

منبع خبر : شهرآرانیوز
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!