چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۱۳۵۴

نامه محرمانه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به رییس جمهور درباره حجاب

نامه محرمانه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به رییس جمهور درباره حجاب
حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اولین گردهمایی مجازی ائمه جمعه کشور که با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد، با قدردانی از مجاهدت و تلاش ائمه جمعه در عرصه‌های فرهنگی، بصیرتی و تربیتی در سال گذشته، با اشاره به مباحثات و هم‌اندیشی‌های سال گذشته و خروجی حاصل از آخرین اجلاس نمایندگان، ولی فقیه در سال ۱۴۰۱، از جمع‌بندی نهایی آن‌ها در قالب نامه‌ای تبیینی، تفصیلی و انتقادی در ارتباط با وضعیت عفاف و حجاب به رییس جمهور خبر داد که به صورت محرمانه برای وی ارسال شده است.

حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اولین گردهمایی مجازی ائمه جمعه کشور که با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد، با قدردانی از مجاهدت و تلاش ائمه جمعه در عرصه‌های فرهنگی، بصیرتی و تربیتی در سال گذشته، با اشاره به مباحثات و هم‌اندیشی‌های سال گذشته و خروجی حاصل از آخرین اجلاس نمایندگان ولی فقیه در سال 1401، از جمع‌بندی نهایی آنها در قالب نامه‌ای تبیینی، تفصیلی و انتقادی در ارتباط با وضعیت عفاف و حجاب به رییس جمهور خبر داد که به صورت محرمانه برای وی ارسال شده است.

وی در عین حال، از اعلام موضع صریح و صحیح دولت که از سوی رئیس جمهور و وزارت کشور انجام شد قدردانی کرد.

وی گفت: ارکان مرتبط نظام برای ترویج الگوی زیست عفیفانه، دغدغه‌مند و مشغول فعالیت هستند، اما در عین حال دشمن می‌خواهد این موضوع را به عاملی برای دو قطبی سازی میان مردم و ایجاد اختلاف در میان نیروهای انقلابی تبدیل کند و این بر عهده ائمه جمعه است که در مسیر پرچالش پیش رو، از تشتت در جبهه انقلاب جلوگیری کنند.

حاج علی اکبری با تأکید بر اهمیت و ضرورت ادامه فعالیت مؤثر، اقدامات ایجابی، قرارگاهی، مردمی و میدانی ائمه جمعه در حوزه حجاب و عفاف و همچنین تسری ایده‌ها و تجربیات موفق در این زمینه، به سایر پایگاه‌های نمازجمعه تصریح کرد: از اقدامات خلاف قانون و اخلاق به اسم نهی از منکر باید برائت بجوییم و بر امر تقویت وحدت اجتماعی باید اهتمام داشته باشیم.

وی ادامه داد: صبر راهبردی نظام در برابر هنجارشکنان نشان داد که طراحان و صحنه‌گردانان، به کشف حجاب قانع نیستند و بنا دارند به سرعت به سمت هنجارشکنی بیشتر حرکت کنند. دشمن تلاش دارد که یک موضوع فرهنگی را به اجتماعی و بعد به چالش سیاسی و در نهایت به چالش امنیتی مبدل نماید. اما در این میان، شبکه امامت جمعه باید مواجهه پخته و عمیق داشته باشد و ضمن پرهیز از انفعال، از سطحی‌نگری و مواجهه احساسی باید خودداری نماید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد: دشمن می‌خواهد جبهه انقلاب را به خطای محاسباتی دچار نماید که نتیجه آن، می‌تواند انفعال خطرناک در برابر اباحه‌گری، یا بزرگنمایی و تعمیم فراتر از واقعیت رفتار اقلیتی هنجارشکن، به‌گونه‌ای باشد که گویی کلیت این نظام مقدس، مردمی و مقتدر در معرض مخاطره قرار گرفته است. این همان طرح فریبی است که در ایام اغتشاشات به پشتوانه فضای مجازی و رسانه‌ای اجرا کردند.

حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما مکلف هستیم با منطق امام عالیقدرمان که جلوه‌ای از آن در دیدار سال گذشته ائمه جمعه با ایشان استماع شد و بر اساس مبانی مکتب شهید سلیمانی با این چالش مواجه شویم و تهدیدها را به فرصت مبدل کنیم. برخی از مصادیق فرصت‌های قابل استحصال از این تهدید که عبارتند از درک عظمت نعمت حجاب، نگاه دوباره و روزآمد به هویت زن مسلمان، کشف نقاط ضعف خودمان و جبهه انقلاب در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی، رسانه‌ای و ساختاری، ناکارآمدی در آرایش قرارگاهی، شناخت ترفندها و نقاط قوت دشمن که می‌تواند در استحکام بیش از پیش نظام در برابر جنگ ترکیبی جبهه معاند نقش اساسی ایفا نماید .

 
 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!