سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۱۳۱۳

فعال سیاسی اصولگرا: فصل محجبه کردن زنان، زمستان بود که از دست رفت

سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز درباره مساله حجاب گفت: بیان رهبری درباره کرسی های آزاداندیشی را باید در رادیو، تلویزیون، مساجد و دانشگاه ها بر اساس محور تبیین حجاب، دایر کنیم و در این کرسی های آزاداندیشی حجاب را برای مردم معنا کنیم.

اکثریت زنان ما در خانه مشغول شوهرداری هستند

اکرمی در واکنش به اظهارات برخی چهره های سیاسی مبنی بر هشدار درباره وضعیت کشف حجاب در خیابان ها گفت: نباید اینقدر سطحی برخورد کنیم، مگر همه زن های ما در خیابان هستند؟! . وی افزود: اکثریت زنان ما در خانه مشغول شوهرداری و خانه داری هستند، زن بیرون از خانه هم یا کارمند یا کارگر و یا برای خرید بیرون آمده است.


*کشف حجاب ها گسترده نیست

اکرمی با بیان این که «کشف حجاب مساله گسترده ای نیست» ، تاکید کرد: ۲۲ بهمن خیابان های شهرهای مختلف مملو از خانم های باحجاب بود و باید در این مناظر ببینیم چه کسری از خانم ها باحجاب و چه تعدادی بی حجاب هستند.

این نماینده ادوار مجلس ، خاطرنشان کرد: اصولا در بحث دلار و حجاب و کرونا و گرانی افراط و تفریطی بحث می کنیم، یعنی یا می گوییم هیچ خبری نیست و گل و بلبل است یا می گوییم همه چیز بر باد رفته است در حالی که واقعیت اینگونه نیست.


*دختر ایرانی خود را طلا بداند و حجاب را رعایت می‌کند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اهمیت کارهای تبیینی در زمیه حجاب گفت: برای همه خانواده ها و خانم ها روشن کنیم که حجاب برای مصونیت و محبوبیت است و در عین حال اندکی محدودیت هم دارد ، قرآن می فرماید انسان‌ها موجودات طلایی و نقره‌ای هستند نه گچ و ذغال، زن مسلمان باید خود را طلایی بداند.

وی ادامه داد: طلا و نقره را دم دست می گذارند یا در ویترین می گذارند؟ دختر ایرانی بداند این حجاب برای سلامت و امنیت خودش است در همه جا دنیا به زنی که لباس پوشیده دارد احترام می گذارند و زنانی با ظاهر نامناسب ، امنیت ندارند.


*فصل محجبه کردن خانم ها زمستان بود

اکرمی با انتقاد از اقدامات مقطعی و موردی در زمینه حجاب، گفت: بهترین فصل محجبه کردن خانم ها زمستان است ، زمستان را ول کردند و حالا بهار که شده می گویند چه باید کرد.


*مرد وقتی چشمش به زن بی‌حجاب خوشگلتر از زن خودش می‌افتد طلاق زیاد می شود

اکرمی با تاکید بر این که باید به دنبال اقناع دختران و زنانی باشیم که با ظاهر نامناسب ظاهر می شوند، گفت: باید از این دخترها پرسید هدف شما چیه؟ آیا می خواهی مردم تو را ببینند و متلک بگویند یا دنبال کار و دانشگاه و خریدی؟ این دختر خودش باید قبول کند که حجاب برای او مصومیت است .

وی با هشدار درباره ادامه وضعیت فعلی تصریح کرد: از این به بعد ، طلاق زیاد و ازدواج کم می شود، وقتی مردی این ها را نگاه می کند و از خانم او خوشگل تر است ، حتما دلش را می برد و خانواده از هم پاشد.


*چرا پرستار و داروخانه دار جای ارائه خدمت به بیمار ، آرایش می‌کند و لاک می‌زند؟!

اکرمی در ادامه با بیان این که خودمان باید در رفتارهای خودمان تفکر و تعقل کنیم، گفت: خانمی که لباس داروخانه پوشیده و می‌خواهد به مردم و بیمار دارو بدهد،حتما باید آرایش کند و لاک بزند؟ .

وی افزود: خانم های مشغول به کار در پلیس به اضافه ۱۰ یا این پرستارها ، باید متانت خود را حفظ کنند، چرا این‌ها اول به سر و کله‌شان می رسند تا خودشان را نشان بدهند بعد به مریض و کار مردم می‌رسند؟!


*در این شرایط تحریم چقدر پول خرج واردات لوازم آرایش می‌شود؟

وی با تاکید بر این که باید در ادارات راه های فرهنگی مقابله با این وضعیت را اجرا کنند ، گفت: دستگاه‌های کارمندی و اداری باید متانت خود را حفظ کنند و به کار بها دهند نه به سر و کله و آرایش.

عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین تاکید کرد:با همه این تحریم‌ها چقدر پول برای لوازم آرایش از این مملکت خارج می‌کنیم؟


*روایت گزارش وزارت کشور به مجلس هشتم درباره اجرای منشور حجاب

نماینده ادوار مجلس با اشاره به فعالیت های کمیسیون فرهنگی دوره هشتم مجلس در زمینه حجاب گفت: بنده دور هشتم نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی بودم در آن زمان آقای افشار مسئول نظارت و اجرای منشور حجاب از جانب وزارت کشور به کمیسیون فرهنگی آمده و گفتند که این منشور برای ۲۴ دستگاه ارسال و ارائه شد اما ۳ دستگاه حاضر شدند در اجرای آن با ما همکاری کنند و ۲۱ دستگاه سرباز زدند.

 

منبع خبر : جمهوریت
منبع: جمهوریت
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!