پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۱۲۵۵

نماینده مجلس: فیلترینگ باید ضابطه‌مند شود

نماینده مجلس: فیلترینگ باید ضابطه‌مند شود
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود فیک اکانت های بی شمار (حساب‌های کاربری جعلی) و پاسخگو نبودن آنها در مقابل رفتارشان ضرورت قانومند شدن فضای مجازی و ضابطه مند شدن فیلترینگ مانند تمام نقاط دنیا ضروری است.

روح الله متفکرآزاد جمعه شب در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: چطور می شود بداخلاقی های مختلف در فضای مجازی صورت بگیرد اما کسی پاسخگو نباشد.

وی همچنین با بیان اینکه مصوبات مجلس در سه سال گذشته در خصوص مسایل کارگری همواره به نفع کارگران تصویب شده است، گفت: در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی نیز هر ساله رقم های بزرگی برای رد دیون تخصیص داده شده است.

۲۴۹ هزار میلیارد تومان در سه سال گذشته برای رد دیون بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تخصیص یافته است

وی یادآور شد: ۲۴۹ هزار میلیارد تومان در سه سال گذشته برای رد دیون بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه مجلس، انقلابی بودن خود را با عقل و منطق و عملکرد خود در سه حوزه تقنین، نظارت و سبک زندگی معادل می داند، گفت: شفافیت آرای نمایندگان طرحی بود که چندی پیش رونمایی شد که در بخش تقنین اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه مجلس برای رفع مشکلات مردم و جامعه اقدامات مفید مختلفی را انجام داده است، گفت: رفع رکود مسکن و اجرای طرح های مختلف ساخت مسکن برای رفع مشکلات اقشار مختلف مردم، قانون خرید تضمینی گندم با قیمت مناسب توسط شورای قیمت گذاری، تسهیل صدور مجوز کسب و کار ثبت محور و تایید محور، ایجاد اشتغال جوانان با توجه به زیست بوم اشتغال که بیشتر بیکاران فارغ التحصیلان می باشند و قانون شرکت های دانش بنیان برای ایجاد شغل از جمله اقدامات مثبت مجلس برای ایجاد رفاه در جامعه بوده است.

متفکر آزاد با بیان اینکه تولیدات شرکت های دانش بنیان بازار مناسبی برای عرضه و صادرات دارد، گفت: بازار ۷۰۰ میلیونی ایران و کشورهای همسایه به عنوان بازار اشباع نشده کالاهای دانش پایه و دانش بنیان بوده که قابلیت و امکان صادرات به کشورهای همسایه وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: با قانون یاد شده مشکل ارتباط دانشگاه و صنعت نیز با اجرای آن برطرف می شود.

وی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان ها نیز مورد توجه قرار گرفته از جمله معافیت های گمرکی ای که در حوزه اشتغال نقش بیشتری را ایفا خواهد کرد مورد توجه است.

وی همچنین گفت: قانون حمایت از تولید با ایجاد حاشیه سود بیشتر و مالیات بر سوداگری از دیگر اقدامات مجلس است که البته برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی همچنین با اشاره به وظایف و اقدامات نظارتی مجلس گفت: وظایف تقنینی مجلس در سال اول بیشتر بوده ولی ورود میدانی نمایندگان برای نظارت در اجرای طرح ها و اقدامات دولت در سال دوم بیشتر بوده اما نظارت های ستادی افزایش یافت.

وی همچنین با اشاره به اینکه مجلس افتخار دارد که مجلس منصفی است، گفت: نقش نظارتی مجلس همواره خود را نشان داده البته استیضاح وزرای دولت قبل در این مجلس به خاطر وقت کم باقی مانده برای دولت دوازدهم انجام نشد اما نقش نظارتی برای دولت جدید تقویت طوری که استیضاح وزرا شاهدی بر این ماجراست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته مانع شدن مجلس از نوعی پیش فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت توسط دولت قبل، از جمله اقدامات نظارتی مجلس برای جلوگیری از ایجاد بار مالی و تحمیل بدهی به دولت سیزدهم بوده است.

متفکر آزاد همچنین ادامه داد: بیشتر نمایندگان مجلس کنونی از سطح مردم فاصله نگرفتند و دارای سبک زندگی متناسب و منطقی هستند طوری که مجلس کنونی بر تقنین، نظارت و سبک زندگی و مبنا قرار گرفتن عقل و منطق تاکید دارد.

وی همچنین در خصوص عملکرد اقتصادی استان گفت: تاکنون نهادهای حاکمیت استان و کشور شاخص های توسعه آذربایجان شرقی را پایین گزارش نکرده اند.

وی ادامه داد: تحرکات اقتصادی خوبی در آذربایجان شرقی اتفاق افتاده و شخص استاندار نیز در سطح کشور اقدامات و پیگیری های مناسبی را برای توسعه آذربایجان شرقی انجام داده است.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!