جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۶۰۹۹۲

جوسپ بورل: احیای روابط ایران و عربستان ثبات بیشتری در منطقه ایجاد می‌کند

جوسپ بورل: احیای روابط ایران و عربستان ثبات بیشتری در منطقه ایجاد می‌کند
جوسپ بورل در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر احیای روابط عربستان و ایران بر توافق هسته‌ای گفت: برجام موضوع دیگری است. این توافق طرف‌های دولتی خاص خود را دارد. ما به کار روی آن ادامه می‌دهیم. روابط خوب عربستان و ایران برای هر چیزی خوب است اما برجام سازوکار خودش را دارد.

به گزارش تارنمای «اقدام خارجی اتحادیه اروپا»، بورل در کنفرانس خبری مشترک با حضور فواد حسین وزیر خارجه عراق در بروکسل تاکید کرد: ما اخیرا شاهد عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و ایران بودیم. این مساله ثبات بیشتری در منطقه ایجاد می‌کند.

وی افزود: فراموش نکنیم که دور اول مذاکراتی که منجر به این نتیجه مثبت شد در عراق انجام گرفت. بغداد صحنه اتفاق مهم احیای روابط میان ایران و عربستان بود.

بورل تاکید کرد: قطعا این خبر خوبی است چرا که دو کشور روابط سختی داشتند اما تصمیم گرفتند که تعامل دیپلماتیک را از سر گرفته و سفرای خود را مبادله کنند. این مساله به ثبات منطقه کاهش تنش‌ها کمک می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر احیای روابط عربستان و ایران بر توافق هسته‌ای گفت: برجام موضوع دیگری است. این توافق طرف‌های دولتی خاص خود را دارد. ما به کار روی آن ادامه می‌دهیم. روابط خوب عربستان و ایران برای هر چیزی خوب است اما برجام سازوکار خودش را دارد.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!