جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۶۰۸۱۰

امارات خرید سامانه دفاعی از اسرائیل را متوقف کرد

امارات خرید سامانه دفاعی از اسرائیل را متوقف کرد
امارات به دلیل برخوردها و رفتارهای کابینه نتانیاهو با فلسطینیان و تنش‌ها و بحران داخلی در اسرائیل، خرید سامانه دفاعی از اسرائیل را متوقف کرده است.

شیخ «محمد بن زاید» رئیس امارات متحده عربی روز یکشنبه در پیامی به مسئولان رژیم صهیونیستی گفت: «تا زمانی که مطمئن نشویم نتانیاهو دارای دولتی است که تحت کنترل او است، نمی‌توانیم کارهای مشترک انجام دهیم».

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از بن زاید گزارش داد که تصمیم امارات برای توقف خرید سامانه‌های دفاعی از «اسرائیل» در پی اقدامات و اظهارات ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی کابینه نتانیاهو صورت گرفته است.

همزمان کانال 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امارات تصمیم دارد در واکنش به اظهارات اسموتریچ وزیر تندروی اسرائیلی در مورد شهرک حواره و تعرض به مسجد الاقصی، قرارداد تسلیحاتی با این رژیم را فعلا لغو کند.

رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری دولت سابق آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» سپتامبر 2020 توافق عادی‌سازی روابط با دو کشور امارات و بحرین را امضا کرد.

امارات و بحرین پس از امضای قراردادهای عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، سامانه‌های پدافند هوایی را از تل‌آویو خریداری کرده‌اند.

روز یکشنبه همچنین روزنامه معاریو به نقل از منابع رسانه‌ای غربی گزارش داد که عربستان سعودی هیئت اسرائیلی که برای ورود به خاک این کشور جهت حضور در یک رخداد گردشگری متعلق به سازمان ملل متحد درخواست روادید کرده بود را به این کشور راه نداد.

این رسانه عبری زبان در خبر خود ادعا کرد، عدم صدور روادید به هیئت اسرائیل بعد از برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و عربستان که با میانجیگری چین صورت گرفته، انجام شده است.

 
 

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!