جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۰۷۵۶

واعظی: پروژه گروه‌های افراطی برای تخریب روابط ایران با همسایگان باید پایان یابد

​رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور سابق گفت: روابط ایران و عربستان در آغاز دولت یازدهم در سطح مطلوبی قرار داشت؛ چنانکه چندین دور نامه‌نگاری‌ میان دکتر روحانی و ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی صورت گرفت. پس از آن نیز ایران طرح صلح هرمز را مطرح کرد که ابتکاری بود برای گفت‌وگوی کشورهای همسایه جهت رفع اختلافات و تقویت امنیت ‌منطقه‌ای.

واعظی: پروژه «گروه‌های افراطی» برای تخریب روابط ایران با قدرت‌های فرامنطقه‌ای و همسایگان باید پایان یابد

 

محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور سابق با استقبال از توافق ایران و عربستان سعودی برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک به جماران گفت: این توافق که در چین اعلام شد، در ادامه مذاکرات مقامات امنیتی ایران و عربستان بود که از سال‌ ۱۳۹۹ در عمان و عراق انجام شد.

محمود واعظی تاکید کرد: روابط ایران و عربستان در آغاز دولت یازدهم در سطح مطلوبی قرار داشت؛ چنانکه چندین دور نامه‌نگاری‌ میان دکتر روحانی و ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی صورت گرفت. پس از آن نیز ایران طرح صلح هرمز را مطرح کرد که ابتکاری بود برای گفت‌وگوی کشورهای همسایه جهت رفع اختلافات و تقویت امنیت ‌منطقه‌ای.

این دیپلمات سابق افزود: متاسفانه اقدام برخی طیف‌های تندرو داخلی در حمله به سفارت عربستان در تهران، نه تنها موجب تخریب روابط دو کشور شد بلکه به مخدوش شدن چهره بین‌المللی ایران انجامید و تنها برنده آن، رژیم صهیونیستی بود که توانست از گسست روابط دو کشور مسلمان و همسایه سوءاستفاده کرده و پروژه‌های پلید خود را در منطقه پیش ببرد. این اقدام مورد انتقاد صریح رهبری معظم انقلاب نیز قرار گرفت و دولت یازدهم هم به شدت آن را محکوم کرد.

واعظی با ابراز امیدواری به اینکه ازسرگیری روابط ایران و عربستان به پایان پروژه تخریب روابط توسط گروه‌های افراطی منجر شود، اظهار داشت: باید تدبیری اندیشیده شود که چنین اقداماتی که نتیجه‌ای جز ایران‌هراسی ندارد، دیگر تکرار نشود. با جلوگیری از اقدامات افراطی، بهانه‌ای هم به قدرت‌های فرامنطقه‌ای و گروه‌های مخالف داده نمی‌شود تا روابط همسایگان و کشورهای مسلمان را دچار شکاف کنند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور سابق برقراری روابط ایران و عربستان سعودی را اقدامی مهم به نفع جهان اسلام، کشورهای منطقه و همسایگان دانست و افزود: روابط حسنه با همسایگان جزء اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی و مورد تاکید دائمی مقام معظم رهبری بوده و هر اقدامی در جهت تقویت آن، تلاشی در راستای منافع ملی است.

 

 

 

منبع خبر : جماران
منبع: جماران
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!