جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۰۶۴۳

آصفری، نماینده مجلس: تا دیروز در ۲۵ استان کشور ۲۳۰ مدرسه درگیر مسمومیت شدند

آصفری، نماینده مجلس: تا دیروز در ۲۵ استان کشور ۲۳۰ مدرسه درگیر مسمومیت شدند
طبق گزارش ارائه شده متاسفانه تعداد زیادی از مدارس ما درگیر مسمومیت شده‌اند که آمار ارائه شده تا دیروز درگیری ۲۵ استان کشور شامل تقریبا ۲۳۰ مدرسه می‌شود که به دنبال آن بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر مسموم شده‌اند از این آمار بیشترین مسمومیت مربوط به دختران و کمترین مربوط به پسران بوده است.

محمدحسن آصفری اظهار کرد: کمیته حقیقت یاب بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان روز گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور، بهداشت، آموزش و پرورش، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی برگزار کرد.

وی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده متاسفانه تعداد زیادی از مدارس ما درگیر مسمومیت شده‌اند که آمار ارائه شده تا دیروز درگیری ۲۵ استان کشور شامل تقریبا ۲۳۰ مدرسه می‌شود که به دنبال آن بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر مسموم شده‌اند از این آمار بیشترین مسمومیت مربوط به دختران و کمترین مربوط به پسران بوده است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: آزمایش‌های مختلفی برای شناسایی نوع مسمومیت در حال انجام است تا علت مسمومیت مشخص شود؛ تاکنون اطلاعات خاصی به دست نیامده که براساس آن مشخص شود که نوع سم چه بوده است و یا این‌که این اقدامات از چه ناحیه‌ای صورت گرفته است. البته بخشی هم به استرس دانش آموزان برمی‌گردد که وقتی اتفاقی بین آنها رخ می‌دهد دیگران هم دچار استرس می‌شوند.

آصفری درباره این‌که آیا منشأ مسمومیت، گاز یا مورد دیگری بوده است؟ گفت: طبق اطلاعات به دست آمده که البته هنوز هم ۱۰۰ درصد تایید نشده، مسمومیت در برخی موارد به دلیل انتشار گاز خاصی بوده که در جاهای مختلف متفاوت است مثلا در برخی موارد حاوی بوی گندیده یک نوع میوه خاص بوده است، به هرحال موضوع در حال بررسی است تا نوع مسمومیت و ماده آن مشخص شود وزارت بهداشت به طور جدی دنبال می‌کند لذا باید منتظر نتایج سم‌شناسی وزارت بهداشت بود.

وی در جمع‌بندی اظهار کرد: تمامی اعضای کارگروه بر این موضوع تاکید دارند که اگر عامل و یا عواملی در مسمومیت دخیل هستند باید برخوردی توام با اشد مجازات با آنها شود، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم تدابیر لازم داشته باشند تا مشخص شود علت این موضوع چه بوده است. در همین راستا قرار است این دستگاه‌ها گزارش کتبی را به کمیته حقیقت‌یاب ارسال کند و این کمیته بعد از دریافت گزارش جلسه‌ای را تشکیل خواهد داد.

آصفری در پایان گفت: تاکید ما بر این است که باید تدابیر امنیتی و اطلاعاتی کامل برای شناسایی عوامل صورت گیرد؛ مجلس شورای اسلامی به طور جد این موضوع را دنبال می‌کند و تا حصول نتیجه پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد

 
 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!