جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۰۶۱۱

بررسی مسمومیت‌ها در جلسه کمیسیون تلفیق با حضور مسئولان وزارت اطلاعات

بررسی مسمومیت‌ها در جلسه کمیسیون تلفیق با حضور مسئولان وزارت اطلاعات
نماینده مجلس گفت: ما در کمیسیون تلفیق با حضور وزرای آموزش‌و پرورش و بهداشت جلسه تشکیل دادیم. اعضای وزارت اطلاعات هم در جلسه حضور داشتند.

به گزارش فراز، فاطمه مقصودی نماینده مجلس گفت: قبلا این مسمومیت‌ها فقط در شهر قم بود و با انتقال به شهرهای دیگر بیشتر جلب توجه کرد.

حدود سه ماه از آغاز مسموم‌سازی دانش‌آموزان در قم می‌گذرد و اعضای کمیسیون امنیت ملی هنوز جلسه‌ای در این رابطه برگزار نکرده‌اند و اولویت را بررسی بودجه قرار داده‌اند و جلسات سه شیفته مجلس بهانه‌ای است بر این موضوع. این مسموم‌سازی‌ها حالا پا را از قم فراتر نهاده و به سایر شهرها تسری پیدا کرده، به‌نحوی که موجبات نگرانی والدین بیش از پانزده استان را فراهم کرده و هر لحظه خبری از درگیر شدن مدرسه‌های یک شهر جدید در فضای مجازی دست‌به دست می‌شود. فراگیر شدن این مسمومیت‌ها، قالیباف را به فکر تشکیل کارگروهی برای پیگیری و شناسایی عوامل پشت پرده آن انداخت و بنا شد چهار رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون امور داخلی و شوراها و کمیسیون بهداشت و درمان به‌ منظور انتخاب اعضای این کارگروه، به‌زودی تشکیل جلسه دهند. اواخر هفته گذشته نیز در کمیسون شوراها و امور داخلی مجلس جلسه‌ای با حضور ماموران امنیتی برگزار شد که هنوز خروجی آن مشخص نیست. 

 

عملکرد مجلس در ارتباط با مسمومیت دانش‌آموزان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

ما در کمیسیون تلفیق با حضور وزرای آموزش‌و پرورش و بهداشت جلسه تشکیل دادیم.

 

این جلسه چه زمانی تشکیل شده، چون اواخر هفته گذشته یکی از اعضاء کمیسیون امنیت ملی از عدم تشکیل جلسه صحبت کرد.

هفته گذشته تشکیل شد.

 

نیروهای امنیتی هم حضور داشتند؟

بله اعضای وزارت اطلاعات هم در جلسه حضور داشتند.

 

 

خروجی این جلسه چه بود و به چه نتیجه‌ای رسیدید؟

در این جلسه از ابعاد مختلف این موضوع مورد بررسی قرارگرفت و تحلیل‌هایی مطرح شد. نیروهای امنیتی به‌شدت پی‌گیر ماجرا و دنبال سرمنشا این مسمومیت‌ها هستند. آن‌ها متاسفانه فرزندان ما را مورد هدف قرار داده‌اند و شهر به شهر پیش می‌روند که امیدواریم زودتر به‌سزای عمل خویش برسند.

 

نزدیک سه ماه از شروع این مسمومیت می‌گذرد و بنا به گفته شما، به‌تازگی این جلسه تشکیل شده، فکر نمی‌کنید مجلس خیلی دیر به این موضوع ورود پیدا کرده است؟

نه دیر وارد نشده، قبلا این مسمومیت‌ها فقط در شهر قم بود و با انتقال به‌شهرهای دیگر، بیشتر جلب توجه کرد.

 

پیشتر اعضا کمیسیون امنیت ملی رسیدگی سه شیفت به بودجه را بهانه‌ای برای عدم تشکیل جلسه عنوان کردند.

ما جلسه داشتیم و الآن هم در لابلای تصویب بودجه، نمایندگان محترم تذکرات و اخطارهای خود را می‌دهند و این‌گونه نیست که مجلس نسبت به‌این موضوع بی‌تفاوت باشد.

 

خروجی جلسه چه بود؟

همان‌طور که گفتم نیروهای امنیتی به‌شدت پی‌گیر هستند تا مجرمان را پیدا کنند، آن‌ها دارند روی این موضوع کار می‌کنند و این وظیفه اجرایی دست آن‌هاست و ما نظارت می‌کنیم و تاکید می‌کنیم که هرچه زودتر باید تکلیف مشخص شود. پدر و مادرها نمی‌دانند بچه‌ها باید به مدرسه بروند یا نه، مدارس هم که باز است و والدین نمی‌دانند چه باید بکنند. در مجموع مجلس نظارت خود را انجام می‌دهد و نیروهای امنیتی هم تلاش خود را می‌کنند، ان‌شاالله زودتر به‌نتیجه برسیم.

 

 

منبع خبر : خبرانلاین
منبع: خبرانلاین
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!