پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۰۵۸۱

مصوبه مجلس: اختصاص ۲میلیون تومان سهام به‌ازای تولد هر فرزند از سال ۱۴۰۲

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند به‌ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲میلیون ریال تا سقف ۲۲هزار میلیارد ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه 13 اسفندماه) مجلس در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره 2 این لایحه موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی؛ دولت مکلف است ماهانه معادل 2 درصد از یک‌دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و مؤسسات انتخابی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره 3 این قانون که سودده و فاقد زیان انباشت طبق آخرین صورت مالی حسابرسی‌شده باشد، به‌استثنای هزینه‌های استهلاک و هزینه عملیات بانک و بیمه را از حساب‌های آنها برداشت و به پیوست شماره 130425 جدول 5 این قانون واریز کند.

از منابع این محل، دولت مکلف به اجرای ماده 11 قانون جوانی جمعیت براساس سازوکار اجرایی که وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیئت وزیران رسانده است، خواهد بود، بر این اساس به‌ازای هر فرزند که از ابتدای سال 1402 متولد خواهد شد، مبلغ 22 میلیون ریال تا سقف 22 هزار میلیارد ریال از محل ردیف 130425 جدول شماره 5 این قانون صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص می‌یابد.

**مجوز مجلس به دولت برای اختصاص 2میلیارد یورو کمک‌های بلاعوض بین‌المللی جهت جبران خسارات ناشی از بلایای طبیعی

همچنین نمایندگان در مصوبه‌ای دیگر به دولت مجوز دادند تا سقف دو میلیارد یورو، برای جبران خسارت و پیشگیری از بلایای طبیعی و تأمین ‌ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، اجرای طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی کشور و طرحهای موضوع صندوق ملی محیط زیست و امور مربوط به پناهندگان را دریافت و و پس از تسعیر و واریز آن به صندوق خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نماید.

براساس بند (هـ) تبصره 3 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ ‌به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف دو میلیارد (2.000.000.000) یورو، کمکهای بلاعوض بین‌المللی از سوی مؤسسات و سازمانهای بین‌المللی برای جبران خسارت و پیشگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل جهت مقابله با سرمازدگی، مقابله با ریزگردها، گردوغبار، بیابان‌زدایی، حفاظت از تالاب‌ها و مبارزه با آفات و بیماری‌های دامی و گیاهی و همچنین تأمین ‌ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، اجرای طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی کشور و طرحهای موضوع صندوق ملی محیط زیست و امور مربوط به پناهندگان را دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نمایند. دستگاههای ‌‌اجرائی دریافت‌کننده مکلفند گزارش عملکرد و نحوه هزینه‌کرد کمکهای دریافتی را هر شش‌ماه یک‌بار به سازمان ‌برنامه ‌و ‌بودجه کشور ارائه نمایند. ده درصد (10%) از مبلغ مندرج در این بند جهت کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و سوانح به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.

 
 

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!