پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۰۵۳۰

واشنگتن: دیپلماسی بهترین راه است اما همه گزینه‌ها درخصوص ایران روی میز است

واشنگتن: دیپلماسی بهترین راه است اما همه گزینه‌ها درخصوص ایران روی میز است
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پرایس در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین، گفت: «دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، اما همه گزینه‌ها هم روی میز است».

«ند پرایس»‌ سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده شامگاه چهارشنبه با حضور در نشست خبری روزانه، به سوالات خبرنگاران و رسانه‌ها درباره مسائل مختلف پاسخ داد.

پرایس در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین، گفت: «دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، اما همه گزینه‌ها هم روی میز است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه ایران، اظهار داشت: «ما به عزم خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی بسیار پایبند هستیم».

این دیپلمات آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در تلاش برای تشویش اذهان جهانیان علیه چین در رابطه با همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، گفت: «ضروری است که پکن سیاست شفافیت را در مدیریت تلاش‌های خود برای درک منشاء شیوع ویروس کرونا دنبال کند».

پرایس درباره جنایات اخیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در کرانه باختری و حملات به فلسطینیان نیز تضویح داد: «ما از نخست وزیر اسرائیل می‌خواهیم که اظهارات وزیر دارایی در مورد نابود کردن روستای الحواره را محکوم کند».

طبق این گزارش، وی در ادامه اضافه کرد: «اظهارات وزیر دارایی اسرائیل برای محو کردن روستای الحواره، غیرمسئولانه، مشمئزکننده و دعوت به خشونت است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز با بیان اینکه هیچ پیامی از طریق وزیر خارجه عراق برای همتای ایرانی او ارسال نکرده‌اند، بار دیگر تکرار کرد احیای برجام ماه‌هاست در دستور کار قرار ندارد. (جزئیات بیشتر)

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!