پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۰۳۹۲

رکوردشکنی بورس؛ شاخص کل وارد کانال ۱.۷ میلیون واحدی شد

رکوردشکنی بورس؛ شاخص کل وارد کانال ۱.۷ میلیون واحدی شد
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، ۶ اسفندماه) با ۸۲ هزار و ۱۸۸ واحد افزایش رکورد تاریخی را شکست و با صعود به کانال ۱.۷ میلیون واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحدی ایستاد.

1414800_510

شاخص هم‌وزن با ۲۲ هزار و ۴۶۰ واحد افزایش به ۵۲۵ هزار و ۶۶۳ واحد و شاخص قیمت با ۱۸ هزار و ۶۰۰ واحد رشد به ۳۹۳ هزار و ۵۰۸ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۶ میلیارد و ۹۹۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۵ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷ هزار و ۴۹۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) ۶ هزار و ۸۵۳ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶ هزار و ۲۵۶ واحد، سرمایه گذاری غدیر(وغدیر) با ۲ هزار و ۶۸۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۶۳۵ واحد، گستری نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲ هزار و ۴۶۷ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲ هزار و ۳۷۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت ایران خودرو (خودرو)، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، گروه سرمایه گذاری سایپا (خساپا)، گروه بهمن (خبهمن)، بانک ملت (وبملت) و صنایع آذرآب (فاذر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۴۲۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس با ثبت رکوردشکنی

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۸۶۲ واحد افزایش داشت و به ۲۲ هزار و ۲۰۸ واحد رسید.

در این بازار بیش از شش میلیارد و ۳۸۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۸۵ هزار و ۶۲۵ نوبت بود.

پلیمرآریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پتروشیمی مارون (مارون) با تاثیر مثبت بر این شخص همراه بودند.

 
 

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!