جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۰۳۳۴

فریدون مجلسی: بعید است مذاکرات هسته‌ای ادامه پیدا کند

فریدون مجلسی: بعید است مذاکرات هسته‌ای ادامه پیدا کند
فریدون مجلسی: مذاکرات ادامه نخواهد داشت و اگر هم ادامه پیدا کند بستگی به ادعای حضور ایران در جنگ اوکراین دارد.

فریدون مجلسی، دیپلمات سابق در پاسخ به این سوال که چه پیش بینی از مذاکرات پرونده هسته ای ایران دارید؟ اظهار داشت: به نظرم باید قضیه را جدی بگیریم. با وجود جدی بودن در مذاکرات و اینکه طرفین تن به مذکرات طولانی دادند و در نهایت توافقی بود که در دولت قبلی به نتیجه رسید لذا طرفین باید پایبند به توافق باشند اما می بینیم که هنوز این مذاکرات به نتیجه غایی نرسیده است.

به گزارش فراز، وی افزود: به ادعای غربی ها طولانی شدن مذاکرات باعث توسعه غنی سازی در ایران شده است و لذا این روند با پیچیدگی هایی مواجه شده است. اینکه از آژانس به تهران بیایند و در ایران مذاکره کنند دریچه ای است که اطمینان می دهند که ایران آمادگی خود را برای امضای برجام اعلام کند ولی فکر نمی کنم که آن تفاهم قابل قبول باشد چرا که ممکن است غربی ها شرط دیگری بگذارند‎، به عنوان مثال در مورد نحوه حضور ایران در منطقه نیز ممکن است بخواهند تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: بنابرین به نظر من مذاکرات ادامه نخواهد داشت و اگر هم ادامه پیدا کند بستگی به ادعای حضور ایران در جنگ اوکراین دارد، وقتی ایران در جبهه روسیه قرار می گیرد ممکن است خطرات دیگری متوجه ایران شود و حتی با ایران به نوعی دیگر رفتار کنند.

مجلسی تاکید کرد: بنابرین مذاکراه را منتفی می دانم مگر اینکه با آمدن واسطه هایی اعلام بشود که یا ایران آماده برای راه حل نهایی است یا اینکه آتش بس اعلام کند کند و اعلام ترک مخاصمه منطقه ای اعلام شود و ایران بتواند توسعه هایی که تا کنون برای هزینه دفاعی پرداخت کرده را حفظ کند به شرط اینکه به مرزهای خود محدود شود.

 

منبع خبر : شفقنا
منبع: شفقنا
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کرامت سلیمی
-
پنجشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
0
حقیقت انقدر با ارزش است که باید ان را در حصاری از دروغها پوشاند. (( وینستون چرچیل ))


در اینده ای نزدیک ، شهرهای مهم روسیه از جمله مسکو و استالین گراد  توسط موشک و هواپیما مورد حمله قرار خواهد گرفت و روسیه هم نمی تواند هیچ عکس العملی نشان د هد و تلافی کند.
فقط یک مشکل حل نخواهد شد و ان هم اینکه با بمباران شهرهای روسیه و ناتوانی روسیه در مقابل حمله به شهرهایش، باز هم رسانه ها سلاح هسته ای را باور خواهند داشت و باز هم به انتشار اخبار بیهوده در مورد سلاح هسته ای و موضوع برجام ادامه خواهند داد. و توئیت های لاوروف و اولیانوف را منتشر خواهند کرد
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!