جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ 26 April 2024
پنجشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۰۳۲۹

آیت‌الله جوادی آملی: اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود

آیت‌الله جوادی آملی: اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی بیان داشتند: اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. نان یعنی اقتصاد مملکت، اگر اقتصاد صحیح نباشد خبری از دین نخواهد بود.

به گزارش فراز، حضرت آیت الله جوادی آملی دردیدار امام جمعه شهر آمل بیان داشتند: قرآن و نهج البلاغه را جدی بگیرید، حتما در حوزه ها تدریس شود و برای مردم نیز بیان شود، چرا که با آشنا شدن با معارف قرآن و نهج البلاغه است که می توانیم دریابیم وظیفه ما چیست.

ایشان بیان داشتند: بین مردم و مسئولین نباید فاصله ای باشد و باید همگان مانند یک خانواده در کنار هم و برای اعتلای کشور همکاری نمایند.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه دادند: مردم باید اداره کشور را بر عهده خود بدانند و هر جا نیاز به راهنمایی مسئولین بود وارد شوند و هر جا خلاف و اختلاسی دیدند، با مدرک گزارش نمایند تا مشکلات کشور حل شود، با سر و صدا و اغتشاش نه تنها عقلاً کاری جلو نمی رود که تجربه نیز نشان داده مشکلی حل نخواهد شد!

ایشان اظهار داشتند: مشکلات کشور در سایه مدیریت صحیح و با عقل و تدبیر حل می شود، حکومت اسلامی در حقیقت مبین و مفسر قرآن کریم است و اگر قرآن فرموده که ما امنیت، آزادی، استقلال و اقتصاد می آوریم، باید این موارد توسط حکومت اسلامی در عمل برای مردم به صورت صحیح پیاده شود که در این صورت جلوی توهین به قرآن و قرآن سوزی ها نیز گرفته خواهد شد.

ایشان ادامه دادند: مرحوم کلینی روایتی از پیامبر گرامی اسلام نقل کرده است که «اَللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی اَلْخُبْزِ وَ لاَ تُفَرِّقْ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ فَلَوْ لاَ اَلْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لاَ صَلَّیْنَا وَ لاَ أَدَّیْنَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَلَّ» که خدایا بین مردم و نان آنها جدایی نیانداز، اگر بین مردم و نان مردم فاصله بیافتد دیگر خبری از دین نخواهد بود. نان یعنی اقتصاد مملکت، اگر اقتصاد صحیح نباشد خبری از دین نخواهد بود!

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان داشتند: رهبر اگر علی بن ابیطالب علیه السلام هم باشد، داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، اگر مسئولین درست عمل نکنند و مدیریت نداشته باشند، مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.

ایشان در پایان اظهار داشتند: ما به این نظام امید داریم و خون های پاک شهداء پشتوانه انقلاب اسلامی است، لذا از خارج نشینان و بیگانگان که دندان طمع تیز کرده اند، هیچ کاری ساخته نیست؛ اما مسئولین هم باید همت کنند و با توجه به امکانات فراوان کشور، با برنامه ریزی صحیح وضعیت کشور را سامان دهند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه شهر آمل گزارشی از وضعیت فرهنگی شهر آمل ارائه داد و آیت الله العظمی جوادی آملی نیز دعا فرمودند تا خداوند حسنات قبلی را به احسن وجه بپذیرد و توفیق خدمات برتر نیزـ انشاء الله ـ عنایت کند.

 

منبع خبر : شفقنا
منبع: شفقنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!