پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۰۳۱۸

غریب‌آبادی: حکم جمشید شارمهد طبق قوانین قضائی ایران صادر شده

غریب‌آبادی: حکم جمشید شارمهد طبق قوانین قضائی ایران صادر شده
کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق بشر گفت: حکم جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر طبق قوانین و مقررات قضائی ایران و با طی فرایند دادرسی صادر شده است.

کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره صدور حکم اعدام سرکرده گروهک تروریستی تندر و اعلام اخراج دو دیپلمات ایرانی از این کشور اظهار کرد: جمشید شارمهد یک تروریست است، اما تروریست بودنش، مانع از برخورداری وی از دادگاه عادلانه نشده است.

وی گفت: شارمهد از دادرسی کاملاً عادلانه و حق و حقوق قانونی بهره‌مند بوده و این حکم طبق مقررات قضائی ایران صادر شده و قابل فرجام‌خواهی است.

غریب‌آبادی ادامه داد: روی صحبت من با مقامات آلمانی و آمریکایی است، چون شارمهد تابعیت مضاعف دارد و ما تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی گفت: شارمهد تا پیش از دستگیری در آمریکا اقامت داشته و خودش بار‌ها گفته تحت حمایت اف بی آی است و دست جمهوری اسلامی ایران به او نمی‌رسد.

دبیر سناد حقوق بشر تأکید کرد: شارمهد فقط در یک اقدام تروریستی در حسینیه سیدالشهدای شیراز در سال ۸۷ ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه، شامل زن و کودک را به شهادت رسانده است، آلمان چطور به خودش اجازه می‌دهد از یک تروریست دفاع و ایران را تهدید کند که حکم شارمهد را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کند؟!

وی ادامه داد: ما موضوع را در مجامع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد و دولت‌های آلمان و آمریکا باید پاسخگو باشند که چرا مکان امنی برای تروریست‌ها شده‌اند و از آن‌ها حمایت امنیتی، مالی، اطلاعاتی و سیاسی می‌کنند.

غریب‌آبادی تأکید کرد: ما بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم که در اثر اقدامات تروریست‌هایی شهید شده‌اند که در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند، آن‌ها باید پاسخگو باشند.

 
 

 

 

منبع خبر : تسنیم
منبع: تسنیم
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!