پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۰۰۳۰

جدیدترین اخبار زلزله ترکیه؛ شمار تلفات از ۳۴ هزار نفر گذشت

جدیدترین اخبار زلزله ترکیه؛ شمار تلفات از ۳۴ هزار نفر گذشت
مرکز هماهنگی اورژانس ترکیه اعلام کرد که در این کشور ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.در سوریه نیز دستکم چهار هزار و ۵۷۴ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش فراز، جدیدترین اخبار زلزله ترکیه و سوریه را در ادامه بخوانید.

 

مرحله نجات زلزله‌زدگان در ترکیه و سوریه رو به پایان است

 

“مارتین گریفیث”، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت: مرحله نجات زلزله زدگان در ترکیه و سوریه در حال پایان است و اکنون فوریت در امدادرسانی به ارائه سرپناه، غذا، مدرسه و مراقبت های روانی-اجتماعی به نجات یافتگان تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، گریفیث در جریان بازدید از شهر حلب سوریه در این باره گفت: چیزی که در اینجا قابل توجه است، حتی در حلب، این است که مردم در این سال‌ها بسیار رنج کشیده اند.

این مقام سازمان ملل همچنین گفت که سازمان ملل متحد به مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال غرب این کشور که بر اثر زلزله مرگبار ویران شده است، کمک خواهد کرد.

 

 

تلفات زلزله ترکیه از ۳۱ هزار نفر گذشت

 

با گذشت یک هفته از زلزله ویرانگر و مرگبار در ترکیه، مقام‌های این کشور امروز شمار قربانیان زمین لرزه را ۳۱۶۴۳ نفر اعلام کردند.

 

برج‌هایی که همچنان فرو می‌ریزند

 

عملیات آواربرداری و نجات افراد گرفتار در زلزله ترکیه در حالی ادامه دارد که برج‌های بلند و ساختمان‌ها با وجود گذشت یک هفته همچنان در حال ریزش هستند. بسیاری از این ساختمان‌ها که در زلزله اول آسیب دیده‌اند اکنون به دلیل پس‌لرزه‌های شدید در منطقه زلزله زده فرو می‌ریزند.

در تازه‌ترین پس‌لرزه‌ها، مرکز لرزه‌نگاری ترکیه از ثبت دو زمین‌لرزه با شدت ۴.۱ ریشتر و ۴.۶ ریشتر خبر داد. مرکز لرزه‌نگاری اروپا نیز از ثبت ۷۰ پس‌لرزه میان ۳-۴.۷ ریشتری در ترکیه خبر داد.

 

دفن اجساد ناشناس در اسکندرون ترکیه

 

خبرنگار الجزیره گزارش کرد که در شهر اسکندرون ترکیه حدود نیمی از قربانیان زمین لرزه‌ روز دوشنبه همچنان ناشناس باقی مانده‌اند و هویت آنان مشخص نیست. قربانیانی که هویت آنها مشخص نیست در گورستانی دفن شده‌اند که به سرعت در حال پر شدن است.

 

یک گروه تجاری خسارت زلزله ترکیه را ۸۴ میلیارد دلار ارزیابی کرد

 

کنفدراسیون شرکت‌ها و تجارت ترکیه که بیش از ۵۰ هزار شرکت عضو آن هستند، اعلام کرد: به نظر می‌رسد فاجعه زلزله ترکیه ۸۴ میلیارد دلار خسارت و بیش از ۷۲۰۰۰ نفر قربانی داشته باشد.

 

 

جزئیات امدادرسانی به زلزله زدگان

 

در حالی که شمار جانباختگان زلزله شدید هفته گذشته با کانون شهر “قهرمان ماراش” در جنوب شرق ترکیه تاکنون به مرز ۳۴ هزار نفر در هر دو کشور ترکیه و سوریه رسیده، امدادگران به عملیات نجات و بیرون آوردن تعداد بیشتری از بازماندگان از زیر آوار ادامه می‌دهند.

یک پسر ۱۲ ساله سوری با نام “ریم خالد نعسانی” در استان هاتای ترکیه پس از ۱۶۱ ساعت از زیر آوار ساختمانی ۵ طبقه بیرون آورده شد.این کودک توسط معدنچیان و نیروهای آتش‌نشانی نجات داده و به بیمارستان منتقل شده است.

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه، آفاد، اعلام کرد: تا ساعت ۱۵:۵۵ روز گذشته (یکشنبه) به وقت محلی بر اثر زلزله “قهرمان‌ماراش”، دست‌کم ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌ اند.همچنین تا این ساعت شمار مصدومان زلزله نیز در ترکیه به ۱۴۷ هزار و ۹۳۴ نفر رسید.

گزارش‌ها در روز گذشته همچنین حاکیست که تعداد جانباختگان در سوریه به بیش از ۴۵۰۰ تن رسیده با این حال به دلیل دشواری در دسترسی به مناطق زلزله زده در این کشور، برخی منابع خبری آمار متفاوتی از تلفات حادثه در این منطقه گزارش کرده‌اند.

به گزارش شبکه الجزیره، همچنین “مارتین گریفیس” معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز گذشته در توئیت خود اعتراف کرد که این سازمان از زمان وقوع زمین‌لرزه شدید روز دوشنبه تاکنون در امدادرسانی و ارائه کمک به مردم زلزله‌زده در منطقه تحت کنترل مخالفان در شمال‌غرب سوریه شکست خورده است.

خبرنگار الجزیره مستقر در مناطق زلزله‌زده در ترکیه نیز گزارش داد که این کشور از زمان وقوع زلزله تاکنون دست‌کم ۲۳۵۶ پس‌لرزه را تجربه کرده است.

 

تخریب صدها ساختمان در شمال‌غرب سوریه

 

۹:۱۲ – گزارش‌ها از مناطق زلزله زده در شمال غرب سوریه حاکیست که بیش از ۲۰۰۰ ساختمان در این منطقه به طور کامل فروریخته یا بخشی از آنها تخریب شده است.

به گزارش شبکه الجزیره، بر اثر زلزله‌های هفته گذشته حدود ۵۵۰ ساختمان در منطقه تحت کنترل مخالفان در شمال غرب سوریه به طور کامل فروریخته است. همچنین منابع خبری از تخریب شدید بیش از ۱۵۷۰ ساختمان دیگر بر اثر این حادثه خبر داده‌اند.

گزارش‌ها همچنین حاکیست، گروه‌های داوطلب شروع به باز کردن مسیرها و جاده‌ها در چندین منطقه از شمال غرب سوریه کرده‌اند که به دلیل حجم زیاد آوار مسدود شده بود و امکان امدادرسانی به زلزله‌زدگان وجود نداشت.

منبع خبر : تجارت‌نیوز
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!