شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۹۹۶۴

بلاتکلیفی علی اسداللهی و کیوان مهتدی به رغم برخورداری از شرایط عفو

بلاتکلیفی علی اسداللهی و کیوان مهتدی به رغم برخورداری از شرایط عفو
وکیل علی اسداللهی، شاعر و همسر کیوان مهتدی، نویسنده بازداشتی در ایران خبر از بلاتکلیفی آن ها به رغم برخورداری از شرایط عفو اعلام شده از سوی رهبری دادند.

وکیل علی اسداللهی، شاعر و همسر کیوان مهتدی، نویسنده بازداشتی در ایران خبر از بلاتکلیفی آن‌ها به رغم برخورداری از شرایط عفو اعلام شده از سوی رهبری دادند.

کیوان مهتدی، نویسنده، مترجم، معلم زبان، نوزدهم اردیبهشت ماه در منزلش به همراه آنیشا اسداللهی، همسرش، بازداشت شد. چندی بعد آنیشا اسداللهی از زندان آزاد شد اما کیوان متهدی در بازداشت ماند. سرانجام حکم دادگاه بدوی او اعلام شد: «۵ سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و ۱ سال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام.»

باتوجه به عفو اعلام شده از سوی رهبری، همسر و وکیل انتخابی کیوان مهتدی در گفت‌وگو با «شبکه شرق» خبر از برخورداری این زندانی از شرایط قرارگیری در لیست عفو دادند. آنیشا اسداللهی، همسر کیوان مهتدی در این زمینه به «شبکه شرق» گفت: «کیوان مهتدی نویسنده، مترجم و معلم زبان در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه بازداشت شد. او به همراه تعدادی از فعالان کارگری و معلمان با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه همچنان در بند ۴ زندان اوین و در بازداشت موقت به سر می‌برد. دادگاه بدوی مهتدی را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرده که 5 سال آن قابل اجراست و با توجه به بندهای مربوط به آیین‌نامه عفو اخیر، می‌تواند مشمول تخفیف در مجازات شده و هم اکنون با آزادی مشروط از زندان آزاد شود اما تا کنون خبری از آزادی او و دیگر هم بندی‌هایش در این پرونده نشده است و همچنان نامه‌ای برای عفو و تخفیف در مجازات دریافت نکرده‌اند.»

همسر کیوان مهتدی تاکدی کرد: «از میان هم پرونده‌‌‌های کیوان مهتدی، آقای حبیبی مشمول شده و آزاد شدند، همینطور برای آقای سجاد شکری نیز که همان اوایل با قید وثیقه آزاد شدند، قرار منع تعقیب صادر شده‌است اما هنوز از تخفیف یا منع تعقیب برای او و دیگر هم پرونده‌ای‌هایش خبری نیست.» امیر رئیسان، وکیل انتخابی کیوان مهتدی نیز با تایید اظهارات آنیشا اسداللهی ابراز امیدواری کرد که بخشنامه عفو اخیر شامل کیوان مهتدی شود تا او نیز از زندان آزاد شود.

علی اسداللهی نیز وضعیتی مشابه کیوان مهتدی دارد. علی اسداللهی، شاعر و دانشجوی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه تهران نیز صبح سی‌ام آبان ماه بازداشت شد. او ابتدا به زندان اوین و سپس به زندان فشافویه منتقل شد.

ثمین چراغی، وکیل علی اسداللهی در گفت‌وگو با «شبکه شرق» درباره آخرین وضعیت موکل خود اظهار کرد: « علی اسداللهی نوزدهم دی ماه به زندان فشافویه منتقل شد ولی قبل از آن، آخرین دفاع از او گرفته شده بود. با توجه به شرایط اعلام شده برای برخورداری از عفو، اتهامات علی اسداللهی به شکلی است که او می‎‌تواند شامل عفو شود. گرچه پرونده علی اسداللهی به هیچ شعبه‌ای در دادگاه انقلاب ارجاع نشده است که بتوانیم در آنجا درخواست آزادی او به قید وثیقه را مطرح کنیم. همسرش هم پیگیر است ولی می‌گویند تعیین شعبه نشده است.»

 

منبع خبر : شرق
منبع: شرق
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!