جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۹۶۲

رئیس سازمان انرژی اتمی: مذاکرات احیای برجام بر سر همان متن ۲۰۱۵ است

رئیس سازمان انرژی اتمی: مذاکرات احیای برجام بر سر همان متن ۲۰۱۵ است
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره توافق بر سر متن برجام و این‌که آیا متن توافقی همان متن سال ۲۰۱۵ است، گفت: همان است، گفت‌وگو‌ها هم شده است. وی اظهار داشت: آن متن، متنی است که در کشور مراحل قانونی را طی کرده امروز هم برای بازگشت به آن سند، ملاک ما قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها است که اگر مفادی که در قانون آمده محقق شود طبیعی است که ما هم به آن متن باز می‌گردیم.

محمد اسلامی درباره این‌که علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشور عنوان کرده است «ایران در چارچوب توافق گذشته حاضر به انجام مذاکرات است» گفت: اساس مذاکرات بر اساس برجام است،‌ دلیل مذاکرات برجام طی همه این سال‌ها و بیست سال گذشته همین موارد اتهامی بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به این‌که موارد اتهامی دلیل ایجاد توافق برجام است، یادآور شد: فلسفه وجودی برجام عبور از اتهامات و موارد ناروایی است که به جمهوری اسلامی ایران منتسب می‌کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه به تعهداتش پایبند بوده اما آنها نه پایبند بوده‌اند و تعهدات خودشان را انجام دادند و نه نگذاشتند دیگران تعهداتشان را انجام دهند بنابراین هر زمان که بازگردند و متعهد باشند، عین همان را اجرا می‌کنیم.

اسلامی درباره توافق بر سر متن برجام و این‌که آیا متن توافقی همان متن سال ۲۰۱۵ است، گفت: همان است، گفت‌وگو‌ها هم شده است.

وی درخصوص این‌که متن توافقی سال ۲۰۱۵ در داخل مورد هجمه تندروها بوده است، اظهار داشت: آن متن، متنی است که در کشور مراحل قانونی را طی کرده امروز هم برای بازگشت به آن سند، ملاک ما قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها است که اگر مفادی که در قانون آمده محقق شود طبیعی است که ما هم به آن متن باز می‌گردیم.

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!