جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۹۹۲۶

ضرغامی: در طرح مولدسازی، بناهای تاریخی فروخته نمی‌شوند

ضرغامی: در طرح مولدسازی، بناهای تاریخی فروخته نمی‌شوند
عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی درباره طرح مولد سازی و واگذاری اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و نگرانی برخی از افراد برای واگذاری مالکیت برخی از بناهای تاریخی این وزارتخانه نیز گفت: بناهای تاریخی به هیچ وجه امکان واگذاری به غیر را ندارند.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی امسال درباره طرح مولد سازی و واگذاری اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و نگرانی برخی از افراد برای واگذاری مالکیت برخی از بناهای تاریخی این وزارتخانه نیز گفت: بناهای تاریخی به هیچ وجه امکان واگذاری به غیر را ندارند.

ضرغامی بیان کرد: ما از قبل برنامه قانونی داریم که برخی از بناهای تاریخی که نیاز به مرمت دارند، با یک فرایند قانونی در اختیار متقاضیان قرار گیرد و مرمت شود، آنها سرمایه گذاری می‌کنند و قرارداد اجاره با ما می‌بندند. کاربری آن را هم ما تعیین می‌کنیم. این اتفاق فایده اقتصادی دارد. بناها هم حفظ می‌شوند و هم نظارت ما بر آنها وجود دارد بنابراین هیچ گونه واگذاری مالکیت درباره آنها مطرح نیست.

ضرغامی همچنین درباره اختصاص ۳۰ درصد از عوارض خروج از کشور به زیرساخت‌های صنعت گردشگری گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس نگاه درستی به نظام مسائل وزارت میراث فرهنگی دارند و برخی از اقداماتی که در حال انجام دارند؛ اگر به تصویب نهایی برسد، کمک خوبی برای حوزه گردشگری است.

وی گفت: قبلاً رقم خیلی کمی برای گردشگری اختصاص داده می‌شود تنها اسمش عوارض خروج از کشور بود ولی دستگاه‌های دیگری آن را برمی داشتند. اینکه اکنون ۳۰ درصد برای گردشگری اختصاص پیدا کرده رقم خوبی برای ماست و با گذشته تفاوت زیادی دارد.

 
 

 

 

منبع خبر : مهر
منبع: مهر
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!