جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۵۹۹۱۳

آخرین وزیر دفاع ترامپ در کتاب جدیدش: ما در جنگ عراق و افغانستان شکست خوردیم

آخرین وزیر دفاع ترامپ در کتاب جدیدش: ما در جنگ عراق و افغانستان شکست خوردیم
این وزیر سابق گفت: ما باید ساختار خود را بازسازی کنیم و در نحوه انجام امنیت ملی خود تجدید نظر کنیم.

به گزارش فراز، «کریستوفر میلر»، آخرین رئیس پنتاگون در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، معتقد است که هیچ کس در ارتش در قبال جنگ‌های افغانستان و عراق پاسخگو نیست.

میلر که در هر دو جنگ خدمت کرده است، در کتاب جدید خود، «وزیر سرباز: هشدار‌های میدان نبرد و پنتاگون در مورد خطرناک‌ترین دشمنان آمریکا» که روز سه شنبه منتشر شد، می‌نویسد که با تنها راهنمایی به ترامپ در زمان تصدی این سمت در نوامبر ۲۰۲۰ قرار بود نیرو‌ها را به وطنشان بازگردند.

این در حالی است که قبل از زمان سرپرستی میلر به عنوان وزیر دفاع، دولت ترامپ در فوریه ۲۰۲۰ با طالبان توافق کرده بود، تا نیرو‌ها را ظرف ۱۴ ماه خارج کند اما این رئیس جمهور جو بایدن بود که در نهایت خروج پر هرج و مرج را در اوت ۲۰۲۱ رهبری کرد.

میلر در مصاحبه‌ای با واشنگتن اگزمینر گفت: ما در جنگ عراق و افغانستان شکست خوردیم و هیچ کس پاسخگو نبود. برای من، که به عنوان یک افسر جوان رشد کردم، اخلاقم این بود که، می‌دانی، تو مسئول هر کاری که انجام می‌شود یا اتفاق نمی‌افتد هستی و می‌بینی تصمیم‌هایی که در طول سال‌ها گرفته شد، منجر به شکست ما در افغانستان شد و هیچ کس مسئول شناخته نشد.
جنبه دیگری که میلر از مقامات دفاعی فعلی می‌خواست، «درس‌های آموخته شده» بود. اگرچه او گفت که در حال حاضر چنین اتفاقی را نمی‌بیند.
وی افزود: ما ژنرال‌های قلابی داریم که با اعتماد به نفس زیادی صحبت می‌کردند و اینکه چگونه می‌توانستند به اهداف ما در افغانستان برسند که البته به طرز وحشتناکی شکست خوردند. آن‌ها پاسخگو نیستند. آن‌ها در این هیئت‌ها و اتاق‌های فکر می‌نشینند و تنها مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند.

در این کتاب، او ۱۰ مورد اقدامی را فهرست کرده است که «راهی جدید و به جلو برای آمریکا» را ترویج می‌دهد و آخرین مورد آن‌ها «اخراج ژنرال‌ها» است.

وزیر دفاع سابق می‌نویسد: مسئولیت‌پذیری برای ارشدترین ژنرال‌ها، افسرانی که استراتژی‌ها را توسعه می‌دهند و رؤسای غیرنظامی خود را راهنمایی می‌کنند، به‌طور تأسف‌باری در فرهنگ کنونی وجود ندارد. به نظر می‌رسد که یک خطای اداری، سخت‌تر از شکست در یک جنگ که باعث شرمساری و شرم ملی می‌شود، بدون در نظر گرفتن هدر رفتن عمیق گنجینه انسانی و مالی، مجازات می‌شود.

کمیته‌های متعدد مجلس نمایندگان که اکنون تحت کنترل جمهوری خواهان هستند، مشتاق تحقیق در مورد چگونگی پایان جنگ در افغانستان هستند.

آخرین نیرو‌های ایالات متحده در افغانستان بیش از ۱۲۰ هزار غیرنظامی را در دو هفته پایانی ماه اوت، پس از کنترل طالبان، تخلیه کردند. اگرچه تلاش‌های آن‌ها با حوادث غم‌انگیز ۲۶ و ۲۹ اوت خدشه دار شد. در ۲۶ اوت، داعش خراسان یک عامل انتحاری را منفجر کرد و ۱۳ سرباز آمریکایی و تقریباً ۱۷۰ غیرنظامی را در خارج از دروازه‌های فرودگاهی که تخلیه در آن انجام می‌شد، کشت. در حالی که در ۲۹ اوت، ایالات متحده حمله هوایی را به آنچه که تصور می‌کردند یکی دیگر از تهدیدات قریب‌الوقوع برای پرسنل فرودگاه باشد، انجام دادند، اما هدف اشتبا‌هاً شناسایی شد و ۱۰ غیرنظامی از جمله چند کودک کشته شدند.

میلر، در سراسر کتاب، تغییرات عمده‌ای در نحوه عملکرد وزارت دفاع از کاهش بودجه گرفته تا ایجاد نیروی کوچک‌تر، تخریب و سپس بازسازی جامعه اطلاعاتی، مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی، جوان‌سازی زیرساخت‌ها، برنامه‌های زیست محیطی یا خدمات پارک ملی را که می‌خواهد شاهدش باشد را مورد بحث قرار داده است.

این وزیر سابق گفت: ما باید ساختار خود را بازسازی کنیم و در نحوه انجام امنیت ملی خود تجدید نظر کنیم. ما در حال رفتن از دوران سیستم‌های تسلیحاتی با روکش پلاتین نفیس که تعداد بسیار کمی از آن‌ها به شما امکان غرور میدهد به جنگ سرد هستیم. ما در جنگ سرد پیروز شدیم. شوروی‌ها نتوانستند ادامه دهند و ما آن‌ها را ورشکست کردیم. این رویکرد درست بود، که شوروی نمی‌توانست حفظ کند. خوب، ما در حال بازگشت به دورانی هستیم که کمیت بر کیفیت ارجح است، و ما هنوز این اصلاح را در ارتش خود انجام نداده‌ایم.

 

منبع خبر : صبح ما
منبع: صبح ما
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!