جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
کد خبر: ۵۹۷۸۱

حاشیه‌سازی روزنامه زاکانی؛ لیاقت خانواده ۸ نفره خانه ۴۰متری نیست

حاشیه‌سازی روزنامه زاکانی؛ لیاقت خانواده ۸ نفره خانه ۴۰متری نیست
روز گذشته صفحه اول روزنامه همشهری متعلق به شهرداری تهران در فضای مجازی حاشیه‌ساز شد.

به گزارش فراز، پژمان موسوی از خبرنگاران فعال در توییتر نوشته بود: «بماند این‌که زندگی ۸نفر در خانه‌ای که حتی ۴۰متر هم نیست، چیزی جز نکبت نیست، باید تاسف خورد به حال دستگاهِ فکری‌ای که هنوز فکر می‌کند می‌تواند با پروپاگاندا، نسلِ آگاه امروز را با تیترها و عکس‌ها و الگوهایی این‌چنین، خامِ خود کند.کیلومترها با مردم و نسل آینده‌ساز فردا فاصله دارید.»

در پاسخ به توییت، عکاس روزنامه همشهری نوشت:« این #عکس رو من گرفتم. حتی اگر با زمین و زمان مشکل دارید، یا بدون کوچک‌ترین تحقیقی، خودتون رو لایق تحلیل و قضاوت می‌دونید یا حتی اگر نقد رسانه‌ای دارید، اجازه ندارید زندگی این خانواده رو #نکبت بدونید!»

پس از این اتفاق کاربران فضای مجازی واکنش‌های گوناگونی داشتند. بیشتر نقدها بر این قضیه بود که این خانواده چه شاد باشد یا نه، حق‌شان بیشتر از یک خانه ۴۰ متری است. روزنامه همشهری حق ندارد فرزندآوری را با توجه به وضع خانه آنها زیبا جلوه دهد. خلاصه اینکه در این اوضاع فلاکت‌بار اقتصادی، شایسته نیست خانواده‌ها تشویق به فرزندآوری شوند.

کاربران نوشتند:

*روزنامه‌نگاری زندگی کارگری با ۶ فرزند در سوئیت زیر ۴۰ متر را نقد کرده و از سمت خبرنگاران همشهری "غیرحرفه‌ای" خطاب شده است! خبرنگاران همشهری معتقدند این خانواده پرجمعیت و فقیر خوشبخت هستند! ابتذال واژه‌ها به جایی رسیده که درج اخبار تبلیغاتی و پروژه‌ای را رفتار "حرفه‌ای" بخوانند...

 

 

*مردم با دیدن این عکس تشویق شدند بچه دار شن، واقعا روزنامه همشهری مردم چی فرض کرده!!!"؟؟ فکر کنم اینها در اینجا زندگی نمی کنند؟

 

*الان اگه یه زوج، 6 تا بچه بخواد به سرپرستی قبول کنه و تو خونه مستاجری 40 متری زندگی کنند اجازه اش رو میدن؟ نمیگن شما تمکن مالی نداری؟! نمیگن شما فضای کافی برای زندگی نداری؟!

 

 

*ولی بچه هاشون شادترین بچه ها نیستن. دو روز دیگه هم منت میذارن سر بچه هاشون که آره ما تو ۴۰ متر خونه و‌با بدبختی شمارو بزرگ کردیم.

 

 

*پژمان قضاوت خودش را کرده ، بیراه هم نگفته، شما اگر سختت میامد که این طور قضاوت شدن نباید زندگی اینها را این طور روی دایره میریختید. چطور حق داریم از زندگی در چهل متر جا این خانواده حماسه و شکوه بسازیم اما حق نداریم بگیم اخه این چیه؟ چون شما صرفا شما عکسش را گرفتی؟

 

*زندگی این خانواده نکبت هست یا نیست ، نمی دانم. ولی می دانم که تبلیغ برای فرو رفتن در باتلاق و روتوش کاستی های زندگی حداقلی در ایران ،جزو نکبت ترین کارهاست. این پدر شاد بگوید چطور با حقوق اش می تواند فقط با نان سنگک و دیگر هیچ ،شکم ده سر عائله را سیر کند . ریاضی قبلاً اختراع شده

 

منبع خبر : اعتماد
منبع: اعتماد
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!