پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
پنجشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۵۹۴۷۳

تاثیر تحریم‌ها بر روابط تجاری ایران و عراق، از نگاه آمریکا

تاثیر تحریم‌ها بر روابط تجاری ایران و عراق، از نگاه آمریکا
آمریکا شریکی مصمم برای ملت و دولت عراق است. من فکر می‌کنم وقتی فرصتی برای رایزنی دوجانبه داشته باشیم، نه‌تنها درباره مسائل دوجانبه، بلکه مسائل گسترده‌تر منطقه‌ای از جمله چالش‌های ناشی از ایران گفت‌وگو می‌کنیم.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخشی از یک نشست خبری، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به سفر یک هیات دیپلماتیک عراقی به واشنگتن، آیا موضوع سرازیر شدن دلار به ایران در مناسبات تجاری ایران و عراق با آن‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت و آیا آمریکا اقدامی علیه بانک‌های عراقی در این زمینه انجام داده است، گفت: تحریم‌های ما همچنان اجرایی می‌شوند. روند اجرای تحریم‌ها روندی تکرار شونده است. ما به طور منظم با دولت‌های شرکایمان و با بخش خصوصی در ارتباطیم تا گستره تحریم‌هایمان را به آن‌ها گوشزد کنیم و مدام مراقبیم که کشورها و شرکت‌ها به این تحریم‌ها پایبند باشند.

 پرایس ادامه داد: عراق یکی از شرکای ماست. آمریکا شریکی مصمم برای ملت و دولت عراق است. من فکر می‌کنم وقتی فرصتی برای رایزنی دوجانبه داشته باشیم، نه‌تنها درباره مسائل دوجانبه، بلکه مسائل گسترده‌تر منطقه‌ای از جمله چالش‌های ناشی از ایران گفت‌وگو می‌کنیم.

 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!