پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۹۲۸۴

مجلس انقلابی کوتاه بیا نیست؛ عنابستانی: دوباره طرح صیانت را به جریان می‌اندازیم

مجلس انقلابی کوتاه بیا نیست؛ عنابستانی: دوباره طرح صیانت را به جریان می‌اندازیم
علی‌اصغر عنابستانی گفت: در مجلس دنبال طرحی هستیم که دوباره بتوانیم طرح ضابطه‌مند‌کردن فضای مجازی را به جریان بیندازیم. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر هیچ قاضی‌ای در هیچ کجای کشور نمی‌تواند مثلا حکم بدهد و تلگرام را فیلتر کند؛ چراکه بر اساس یک ضابطه و چارچوب فعالیت می‌کند

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی نیز در انتقاد از ادامه فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی پس از فروکش‌کردن اعتراض‌ها در کشور گفت: «به‌عنوان کسی که در جریان طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در کمیسیون مشترک مجلس نقش داشتم و دغدغه‌مند بودم و هستم، تأکید می‌کنم با فیلترینگ به‌شدت مخالفم». او ادامه داد: «البته فیلترینگ فعلی را مجلس انجام نداده و نهاد دیگری دست به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی زده و خودش هم باید آن را لغو کند؛ اما تأکید دارم که فیلترینگ راهکار درست و اساسی نیست و باید فضای مجازی را مدیریت کنیم».

عنابستانی با تأکید بر اینکه «در حوزه فضای مجازی در کشور ضابطه نداشتیم تا آن را مدیریت کنیم»، بیان کرد: «از آنجایی که این فضا ضابطه‌مند نیست، در شریط بحرانی فضای مجازی می‌ترکد و همه چیز را به هم می‌ریزد. به همین دلیل هم یک دستگاه امنیتی که دستگاهی اجتماعی، خدماتی و فرهنگی نیست، در این فضا ورود می‌کند و برخورد امنیتی با شرایط دارد». این عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی مجلس اظهار کرد: «اگر به‌موقع قانون ضابطه‌مند‌کردن فضای مجازی را تصویب می‌کردیم و مدیریت درستی بر فضای مجازی حاکم می‌شد، در این مواقع دستگاه امنیتی مجبور نمی‌شد به ماجرایی فرهنگی و اجتماعی ورود امنیتی داشته باشد و کلا فضای مجازی را فیلتر کند».

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: «با فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مخالفم و معتقدم نه فیلتر‌کردن اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام راهکار این روز‌های ما است و نه راه‌حل دنیا». عنابستانی در‌عین‌حال بیان کرد: «اما اینکه فضای مجازی که بخش عظیمی از زندگی حقیقی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد بدون ضابطه مدیریت شود، حرف درستی نیست».

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: «از‌این‌رو، در مجلس دنبال طرحی هستیم که دوباره بتوانیم طرح ضابطه‌مند‌کردن فضای مجازی را به جریان بیندازیم. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر هیچ قاضی‌ای در هیچ کجای کشور نمی‌تواند مثلا حکم بدهد و تلگرام را فیلتر کند؛ چراکه بر اساس یک ضابطه و چارچوب فعالیت می‌کند».

 
 

 

منبع خبر : شرق
منبع: شرق
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!