جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۵۹۱۶۰

وزیر خارجه آمریکا: ایران چند ماه پیش فرصت بازگشت سریع به توافق را از بین برد

وزیر خارجه آمریکا: ایران چند ماه پیش فرصت بازگشت سریع به توافق را از بین برد
بلینکن درباره مذاکرات رفع تحریم ها مدعی شد: در خصوص برجام، ایرانی‌ها چند ماه پیش فرصت بازگشت سریع به توافق را از بین بردند. فرصتی که توسط همه طرف‌های مشارکت‌کننده شامل اروپایی‌ها، روسیه و چین مورد تأیید قرار گرفته بود، ایرانی ها رد کردند.

بلینکن در این نشست خبری با بیان اینکه ما درباره ایران با یکدیگر گفتگو کردیم، اظهار داشت: ما در محکوم کردن اعدام علیرضا اکبری، شهروند دو تابعیتی انگلیسی- ایرانی که اقدامی سیاسی و غیرمنصفانه بود،کنار دولت انگلستان ایستاده‌ایم.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: این الگوی دیگری از سوء رفتارهای ایران شامل بازداشت، شکنجه، اعترافات نادرست و اعدام‌های ناعادلانه است.

وی همچنین با ادعای حمایت از ایرانیان و نیز در پشتیبانی از ناآرامی ها در ایران مدعی شد که واشنگتن به همکاری با سایر متحدان و شرکا برای پاسخگو کردن ایران ادامه می دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنانش با طرح اتهاماتی گفت: از اعدام علیرضا اکبری وحشت‌زده شدیم، همانطور که از دیدن سرکوب دسته‌جمعی معترضان ایران، دادگاه‌های ساختگی، اعدام‌ها و استفاده از خشونت جنسی به عنوان ابزاری برای سرکوب اعتراضات شوکه شدیم.

وی مدعی شد: نقض حقوق بشر از سوی ایران بدون عواقب نخواهد ماند. به همراه بسیاری از کشورها در حال انجام اقدامات چندجانبه و یک‌جانبه و استفاده از سازوکارهای سازمان ملل، برای پاسخگو کردن ایران هستیم.

مذاکره کننده ارشد آمریکا مدعی شد: بازداشت های ناعادلانه، اعترفات اجباری، دادگاه های ساختگی و اعدام ها با انگیزه سیاسی که جمهوری اسلامی انجام می دهد، باید متوقف شود.

 این مقام دولت بایدن درباره مذاکرات رفع تحریم ها نیز مدعی شد: در خصوص برجام، ایرانی‌ها چند ماه پیش فرصت بازگشت سریع به توافق را از بین بردند.

وی ادعا کرد: فرصتی که توسط همه طرف‌های مشارکت‌کننده شامل اروپایی‌ها، روسیه و چین مورد تأیید قرار گرفته بود، ایرانی ها رد کردند.

بلینکن ادامه داد: به همین دلیل، برجام چند ماه است در دستور کار ما نبوده و تمرکز ما روی این توافق نیست و روی اتفاقاتی که در داخل ایران به رخ می دهد، متمرکز هستیم.

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!