پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۹۰۱۵

امام جمعه رشت: آن دسته از بانوان که با کشف حجاب خودنمایی می‌کنند، مظهر شیطان هستند

فلاحتی امام جمعه رشت با اشاره به تذکرات آموزه‌های دینی و قرآنی درباره عقوبت کشف حجاب زنان در دنیا و آخرت، اظهار کرد: آن دسته از بانوان که با آرایش و کشف حجاب خودنمایی می‌کنند، متوجه نیستند که مظهر شیطان شده‌اند و این اشخاص در ابتدا خود و سپس جامعه را گرفتار می‌کنند.

1392726_290

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۲۴ دی ماه در همایش پاسداشت «مقام مادر و روز زن» که با حضور بانوان نخبه، فعالان دینی و حوزه‌های علمیه، زنان جهادگر و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سالن اجتماعات حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: انسانی که غصه‌دار است همواره با درد و دل کردن نزد یک اهل معرفت، آرامش می‌یابد و در این زمینه، روانشناسان دینی می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به مشکلات و سختی‌های زندگی که پیش روی انسان‌ها قرار می‌گیرد، تصریح کرد: انسانی که در فراز و نشیب‌های مختلف زندگی دچار خود فراموشی نشده و در دنیا مردود نشود، هنرمند است.

نماینده ولی فقیه در گیلان جایگاه باعظمت زنان در جامعه اسلامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مادر شهیدی که سه جوان دلاور خود را فدای راه خدا کرده می‌گوید «برای من دعا کنید» مایه افتخار و هنرمند است؛ این بانوان، هنرمندان تاریخ هستند که به فکر آینده خود بوده‌اند.

امام جمعه رشت با اشاره به تذکرات آموزه‌های دینی و قرآنی درباره عقوبت کشف حجاب زنان در دنیا و آخرت، اظهار کرد: آن دسته از بانوان که با آرایش و کشف حجاب خودنمایی می‌کنند، متوجه نیستند که مظهر شیطان شده‌اند و این اشخاص در ابتدا خود و سپس جامعه را گرفتار می‌کنند.

وی خطاب به بانوان فعال دینی و نخبه گفت: در عرصه تربیتی حتی اگر تعداد شرکت‌کنندگان کلاس‌هایتان اندک بود، همچنان در میدان حضور داشته باشید و گله نکنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با یادآوری خاطره‌ای از شهید تهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران افزود: این شهید بزرگوار یک بار که قرار بود به دیدار رهبری برود گفت «می‌دانم رهبری از بنده چه انتظاری دارند و وظیفه‌ام را انجام خواهم داد» و امروز ایشان پدر موشکی ایران است لذا همه ما باید سعی کنیم که وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهیم.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه بانوان، خانه‌داری و اداره منزل را در اولویت قرار دهند تصریح کرد: زن مظهر جمال خداست و یک مادر موفق که رفتار متناسب دینی دارد باید بتواند این رفتار را به فرزندش هم بیاموزد و در عین حال خانه فضای شوخی، حرف ناب و مکان آرامش فرزند باشد.

امام جمعه رشت ضمن توصیه به بانوان نخبه، فعالان دینی و زنان جهادگر گیلان در عرصه‌های مختلف برای برگزاری اجتماع بانوان به صورت ماهانه با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تاکید کرد: بانوان فعال و نخبه سعی کنند تجارب خود را انتقال دهند و نشست‌های مستمر بین خود برگزار کرده و تبادل فکری کنند.

وی تبادل فکری و شناخت بانوان دینی و قرآنی نسبت به یکدیگر را بسیار تاثیرگذار و عامل قدرت و جذب بانوان دانست و تصریح کرد: اماکن لازم برای برگزاری اجتماع و نشست این بانوان از سوی فرهنگ و ارشاد استان مهیا شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن از چادر و حجاب زنان جامعه اسلامی هراس دارد، ادامه داد: بانوان فعال با رفتار و گفتار آگاهانه و مناسب در جهت ترویج عفاف و حجاب و محجبه کردن دختران تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت محافظت و حفظ حرمت مساجد تصریح کرد: مسجد باید زیباترین مکان یک منطقه و روستا باشد و برای تحقق این امر باید از مساجد به درستی محافظت کنیم.

 
 

 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!