جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۸۲۴۸

عضو خبرگان رهبری: ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم

میرباقری گفت: انقلاب اسلامی در جهان، خودآگاهی ایجاد کرده و کار به جایی رسیده که تمدن غرب و نظم آن در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. غرب سعی می‌کند با ایجاد موانعی همانند جنگ و تحریم، جلو انقلاب اسلامی را بگیرد و آخرینش، هم همین جنگ شناختی است

به گزارش فراز به نقل از فارس، سیدمحمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در هفدهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی که امروز با حضور جمعی از سرشاخه‌ها و فعالان فرهنگی سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهار کرد: در اینکه در آستانه یک تحول در مقیاس جهانی قرار داریم بین اندیشمندان داخلی و خارجی اختلاف نظری وجود ندارد. بنابراین باید برای نقش‌آفرینی در آینده جهان آماده شویم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص این تحول بزرگ تحلیل‌های متفاوتی و جود دارد اظهار کرد: قرائتی که رهبر انقلاب از این تحولات دارند این‌ است که انقلاب اسلامی زیر پوست جامعه جهانی پیشرفت‌های شگرفی کرده است و به نقطه پیروزی خود نزدیک شده به گونه‌ای که نظم و ساختارهای موجود جهانی و لیبرال دموکراسی را دچار تزلزل کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما در مرحله تدوین قانون جدید برای جهان هستیم و باید خود را برای تدوین این قانون مهیا کنیم و سهم و تاثیر جدی داشته باشیم و فضا را برای نقش‌آفرینی بیشتر آماده کنیم.

میرباقری گفت: بحث و سوالی که هم اکنون مطرح است این است که تمدن جدید غرب که الان موجود است، دارد تعارضات خود را حل می‌کند و در یک شکل پیچیده‌تری می‌خواهد خودش را سامان دهد، یا اینکه این تمدن در حال فروپاشی است؟ مدرنیته در تلاش است تعارضات درونی خود را حل نمایند که مهمترین آن‌ها انقلاب اسلامی و آثار آن در سطح جهانی است. پیش‌بینی آن‌ها این است که تا ۱۰ سال دیگر نظام موجود دولت و ملت دچار فروپاشی خواهد شدو برای دستیابی به این هدف، جنگ‌های بزرگی ایجاد خواهند کرد تا نقش‌آفرینان مخالف ایده خود را حذف نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی در جهان، خودآگاهی ایجاد کرده و کار به جایی رسیده که تمدن غرب و نظم آن در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. غرب سعی می‌کند با ایجاد موانعی همانند جنگ و تحریم، جلو انقلاب اسلامی را بگیرد و آخرینش، هم همین جنگ شناختی است. تحلیلگران غربی، فتنه جدید را پایان کار انقلاب اسلامی تلقی می‌کردند ولی مایوس شدند. تمدن غرب، چین و روسیه را رقیب خود می‌داند؛ اما انقلاب اسلامی را بدیل و جایگزین خود می‌داند و سعی می‌کند با هژمونی رسانه‌ای تاثیر انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهد. غربگراها می‌گویند که بیخود تلاش می‌کنید. در نهایت، غربی‌ها بر شرایط فایق می آیند و باید برای گذر از این چالش با غربی‌ها کنار بیاییم. اما حضرت آقا نظرشان این است که ما در مرحله گذاریم و با عبور از این چالش به سمت عصر ظهور در حرکتیم و باید برای این مرحله قانون اساسی جهانی را مبتنی بر عقلانیت و معنویت تدوین کنیم و دراین زمینه کارآمدی خود را نشان دهیم.

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!