شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۸۰۲۷

رئیسی: برخی در پیشرفت تردید می‌کنند، اما ما می‌گوییم که قطار پیشرفت در حال حرکت است

رئیسی: برخی در پیشرفت تردید می‌کنند، اما ما می‌گوییم که قطار پیشرفت در حال حرکت است
رئیس جمهور گفت: مهمترین مولفه قدرت در کشور حضور مردم در عرصه‌های مختلف است و این مولفه قدرت را دشمنان می‌خواهند سست کنند.

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی در ورزشگاه آزادی بیرجند اظهار داشت: ما در کشور همراهی و پشتوانه مردمی را سخت نیاز داریم.

وی گفت: کشورها مبتنی بر سلاح هستند و مهمترین مولفه آنان قدرت نظامی است اما مهمترین مولفه قدرت در کشور ما حضور مردم متدین در عرصه‌های مختلف است.

رئیس جمهوری افزود: این مولفه قدرت را دشمنان می‌خواهند سست کنند و اعتماد مردم را دچار خدشه کنند و این سرمایه عظیم را به عنوان پشتونه نظام از ما بگیرند اما مردم نشان دادند در تمامی فتنه‌هایی که از ابتدای انقلابی اسلامی شده و در این فتنه‌های جدید و اغتشاشات مردم با هوشیاری، بیداری و بصیرت حقیقتا دشمن را ناکام گذاشتند.

وی تصریح کرد: آنچه ما می‌دانیم و خاص مردم است، استقلال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و استقلال در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها است و این روحیه استقلال‌طلبی در تمام شما مردم وجود دارد که دشمن نمی‎خواهد ما مستقل و دائما وابسته باشیم اما مردم ایران و مردم خراسان جنوبی از وابستگی بیزار هستند.

 رئیسی گفت: دشمن اینکه می‌بیند دختر و پسر ما تحصیل می‌کنند و زن و مردم ما در حال تلاش هستند، در مجموع کشور ما در حال پیشرفت و تعالی است، از این پیشرفت عصبانی است و دشمنان نمی‌خواهند کشور ما در تولید، صنایع، کشاورزی و در تمام حوزه‌های علمی فناوری نمی‌خواهند کشور پیشرفت کند.

وی با اشاره به اینکه کشور در حال پیشرفت است و برخی در پیشرفت تردید می‌کنند افزود: اما ما می‌گوییم که قطار پیشرفت در حال حرکت است و دشمن می‌خواهد این قطار را متوقف کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته می‌شود و این استان نماد بصیرت، دینمداری و ولایتمداری است.

وی افزود: محصولات این استان قبل از هر چیز محصولاتی است که همراه با آموخته‌های دینی، علمی و فرهنگی در این استان پرورش یافته‌اند و خود در هر کوی و برزنی به عنوان شخصیتی اثرگذار جلوه کرده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی مردمانی سختکوش و با بصیرت دارد که بصیرت آنان مثال زدنی است ادامه داد: همراهی با امام و رهبر معظم انقلاب، حضور در دفاع جانانه از مرز و بوم کشور، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، حضور با معنا در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حقیقتا خراسان جنوبی را به نماد بصیرت، دینمداری، ولایتمداری، زمان شناسی و شناخت از زمان و نیاز کشور و به موقع تصمیم گرفتن، حضور یافتن و اعلام موضع کردن تبدیل کرده است.

رئیس جمهور گفت: مردم خراسان جنوبی با همه سختی‌هایی که در زندگی با آن مواجه هستند به دلیل مشکل کمبود آب و نزولات آسمانی اما بدون مبالغه مردم استان نماد شکر و صبر هستند.

وی افزود: مردم این استان همیشه شاکر خداوند هستند، هم صبور و مقاوم در مقابل همه مسائل و مشکلات هستند و از شما به عنوان مردمی که نه فقط این صفات و جلوه‌ها زبانزد خاص و عام است چون مردمی هستید که دوست و دشمن را خوب می‌شناسید به موقع اعلام موضع و سمت‌گیری می‌کنید.

 رئیسی با بیان اینکه از جلوه‌های خوب مردم خراسان جنوبی این است که مسائل را به‌خوبی می‌شناسند گفت: حقیقتا شما در عرصه‌های مختلف حضوری بصرت آفرین، اطمینان‌بخش و برای مردم ما در سراسر کشور مردمی مثال‌زدنی هستید.

وی اظهار داشت: آنچه برای بنده افتخار است، عقبه‌ و علقه‌ای است که به خراسان جنوبی و مردم این استان و افتخار می‌کنم که مردمی با بصیرت، سختکوش، مجاهد و در مسیر سبک زندگی اسلامی قرار دارند.

 

منبع خبر : ایرنا
منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!