پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۷۴

امیرعبداللهیان: در مذاکرات احیای برجام، در سه موضوع با آمریکا اختلاف نظر داریم

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در پاسخ به سؤالی پیرامون مذاکرات احیای برجام گفت: به صورت مشخص در سه موضوع با طرف آمریکایی همچنان تفاوت دیدگاه و اختلاف نظر داریم و سه کشور اروپایی در این موضوعات با طرف آمریکایی همکاری می‌کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در پاسخ به سؤالی پیرامون مذاکرات احیای برجام گفت: متنی که روی میز الان قرار دارد آخرین متن ما در نتیجه گفت‌وگوهای چند ماهه در وین و همچنین ایده‌های مختلفی که در ماه‌های گذشته مطرح شد تکمیل شده است.

به گزارش «فراز»، او افزود:  به صورت مشخص در سه موضوع با طرف آمریکایی همچنان تفاوت دیدگاه و اختلاف نظر داریم و سه کشور اروپایی در این موضوعات با طرف آمریکایی همکاری می‌کنند. بورل و مورا تلاش دارند به یک راه‌حلی در این زمینه دست یابیم. یکی از این موضوعات حل مسائل باقیمانده آژانس است و موضوع دیگر به تضمین اقتصادی برمی‌گردد و سعی کردیم این موضوع را فرموله کنیم. 

وزیر خارجه بیان کرد: براساس آخرین متنی که تجیمع شده از دیدگاه‌های کارشناسی و تبادلات فزاینده دیدگاه‌های دو طرف بود اکنون در روی میز متن ارائه شده دارای چنین ویژگی از سوی بورل هستیم که به مقدار زیادی دیدگاه‌های طرفین در آن تجمیع شده ولی در سه موضوع مشخص همچنان معتقدیم متن باید نیرومندتر شود. سومین مورد هم این است که در راستای تضمین اقتصادی این بازی که طرف‌های غربی ایجاد کردند و تسری تحریم به طرف های ثالث را عامل برای تداوم تحریم‌ها قرار دادند با یک مکانیسم مورد توافق باید از میان برداشته شود. در این رابطه باید تبادل پیام‌ها ادامه یابد.

امیرعبداللهیان درباره ارسال پیام‌ها از سوی آمریکا و تضاد بین مواضع اعلامی و اعمالی آنها نیز گفت:‌آمریکایی‌ها در میز تبادل پیام‌ها در مسیر دیپلماسی به یک شکل عمل می‌کنند در رسانه به شکل دیگری عمل می‌کنند. وقتی به آنها پیام می‌دهیم چه رفتار متناقضی است پاسخ می‌دهند در رسانه نگاهشان به افکار عمومی است. اظهارات مقامات آمریکایی دوگانه و با هدف تشویق اغتشاش در ایران و گرفتن امتیاز در میز مذاکره است.

 
 

 

منبع خبر : انتخاب
منبع: انتخاب
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!