پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۷۱۴۰

اردوغان: تانک‌ها و پیاده‌نظام ترکیه بزودی وارد شمال سوریه می‌شوند

بعد از اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر آماده‌شدن برای آغاز عملیات زمینی در شمال سوریه، آنکارا از تشدید حملات به شبه‌نظامیان کُرد سوری خبر داد. «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شامگاه سه‌شنبه با درخواست از آمریکا برای توقف حمایت‌های نظامی از شبه‌نظامیان کُرد سوری موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ)، وعده داد که عملیات در شمال سوریه را تقویت می‌کنند.

بعد از اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر آماده‌شدن برای آغاز عملیات زمینی در شمال سوریه، آنکارا از تشدید حملات به شبه‌نظامیان کُرد سوری خبر داد.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه شامگاه سه‌شنبه با درخواست از آمریکا برای توقف حمایت‌های نظامی از شبه‌نظامیان کُرد سوری موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ)، وعده داد که عملیات در شمال سوریه را تقویت می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آکار طی سخنرانی در یک کمیسیون پارلمان ترکیه اظهار داشت: «ما به شرکای خود، مخصوصا آمریکا، در تمام سطوح گفته‌ایم که ی.پ.گ همان پ.ک.ک است و بر خواسته‌های خود مبنی بر توقف هرگونه کمک آنها به تروریست‌ها اصرار داریم».

همزمان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که نیروی زمینی ترکیه شامل تانک‌ها و پیاده نظام به زودی وارد شمال سوریه شده و عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان کُرد را تشدید می‌کنند.

اردوغان طی سخنرانی در این‌باره توضیح داد: «چند روزی است که ما با استفاده از جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و تسلیحات‌مان به تروریست‌ها حمله می‌کنیم. به خواست خدا در سریعترین زمان ممکن با تانک‌ها و سربازان‌مان، آنها را ریشه‌کن می‌کنیم».

این تهدیدهای مقامات آنکارا در حالی است که دو منبع نظامی سوری به رویترز گفته‌اند، توپخانه‌های ارتش ترکیه همچنان به گلوله‌باران پایگاه‌های شبه‌نظامیان کُرد و دیگر اهداف نزدیک شهرهای «تل‌رفعت» و «عین‌العرب» ادامه می‌دهند.

رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این نیز با بیان اینکه سه دولت اخیر آمریکا گروه‌های تروریستی در شمال سوریه را مسلح کرده‌اند، گفت حمایت واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد، تهدیدی برای آنکارا محسوب می‌شود.

 
 

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!