پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۶۹۹۳

فروش کلیه به دلیل وضعیت اقتصادی خانواده‌ها؛ از ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان

فروش کلیه به دلیل وضعیت اقتصادی خانواده‌ها؛ از ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان
غلامرضا لاری‌زاده مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها بسیاری از افراد کلیه خود را برای حل مشکلات زندگی‌شان می‌فروشند و قیمت کلیه افزایش یافته است بنابراین هر فردی بخواهد کلیه‌ای بخرد باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کند و بسیاری از بیماران توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.

نا: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان با اشاره به وضعیت بیماران دیالیزی استان، گفت: ۲ هزار و ۴۹۰ بیمار دیالیزی عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند که یک هزار و ۱۱۰ نفر از این تعداد اهوازی‌اند.

غلامرضا لاری‌زاده با گاشاره به هفته حمایت از بیماران کلیوی از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه با تبریک این هفته اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۹۰ بیمار دیالیزی عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند که یک هزار و ۱۱۰ نفر از این تعداد اهوازی‌اند. البته این آمار مربوط به پرونده‌های تشکیل شده در انجمن هستند و ممکن است تعداد زیادی از بیماران برای تشکیل پرونده مراجعه نکرده‌اند.

وی افزود: از زمان تاسیس این انجمن تاکنون ۲ هزار و ۳۴۸ خوزستانی عمل پیوند کلیه را انجام داده‌اند. امسال نیز ۱۳ خوزستانی از طریق خرید کلیه و ۳۷ نفر از افراد مرگ مغزی عمل پیوند کلیه را انجام داده‌اند.

لاری‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر در خوزستان ۳۳ بخش دیالیز و یک بخش پیوند در بیمارستان گلستان اهواز وجود دارد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان با اشاره به مشکل بیماران بیماران دیالیزی برای پیوند کلیه گفت: متاسفانه هنوز پیوند کلیه از افراد مرگ مغزی زیاد جا نیفتاده است که امیدواریم فرهنگ اهدای عضو بیشتر ترویج داده شود و خانواده‌ها متوجه شوند که فرد مرگ مغزی به زندگی برنمی‌گردد، اما می‌تواند زندگی را به دیگران ببخشد.

وی در خصوص پیوند کلیه از فرد زنده نیز بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها بسیاری از افراد کلیه خود را برای حل مشکلات زندگی‌شان می‌فروشند و قیمت کلیه افزایش یافته است بنابراین هر فردی بخواهد کلیه‌ای بخرد باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کند و بسیاری از بیماران توان پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی خوزستان با انتقاد از وضعیت عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ارائه آمار بیماران کلیوی و فوتی‌ها، تصریح کرد: متاسفانه مدتی است که معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز آمار بیماران کلیوی و فوتی‌ها را به انجمن ارائه نمی‌دهند که چنین کاری هیچ توجیهی ندارد. انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی اهواز به بیماران و پرسنل انجمن نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

لاری‌زاده گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی انجمن خیریه است که انتظار می‌رود خیرین به انجمن کمک کنند، اما از شیوع کرونا تاکنون کمک‌های افراد خیر به انجمن تقریبا صفر شده است و این شرایط انجمن را در مضیقه قرار داده است.

وی با اشاره به وجود ۹ شعبه انجمن حمایت از بیماران کلیوی در خوزستان عنوان کرد: امسال میزان کمک‌های نقدی به بیماران ۸۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بوده است. ۱۹۸ بسته معیشتی به ارزش ۱۲۷ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و حدود ۱۰۰ کیلو گوشت قرمز به ارزش ۱۹۸ میلیون تومان بین این افراد توزیع شده است.

 
 

 

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!