جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۶۹۴۰

معاون رئیس جمهور ایران با رئیس سرویس اطلاعاتی مصر در قاهره دیدار کرد

معاون رئیس جمهور ایران با رئیس سرویس اطلاعاتی مصر در قاهره دیدار کرد
العربی الجدید مدعی شد: «کانال های ارتباطی اعلام نشده بین مصر و ایران اخیرا فعال شده است؛ به طوری که با دیداری اعلام نشده در سطح عالی بین سرلشکر عباس کامل رئیس سرویس اطلاعاتی مصر و علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست این کشور -که برای شرکت در نشست آب و هوا به شرم الشیخ رفته بود- به اوج خود رسیده است».

این سایت نوشت: «براساس اطلاعاتی که به دست العربی الجدید رسیده، دیدار کامل و سلاجقه، شاهد تاکید طرف قاهره بر موضع مخالف مصر مبنی بر ورود به هرگونه ائتلاف سیاسی یا نظامی و تبادل پیام های مثبتی بین دو طرف بوده است».

«تهران مشتاق روابط با قاهره است»

العربی الجدید در ادامه نوشت: «در مقابل، این مسئول ایرانی بر موضع تهران مبنی بر اشتیاق برای گسترش روابط با قاهره وگسترش زمینه های همکاری، انتقال روابط بین دو کشور به افق های گسترده تر در سایه پتانسیل ها و ظرفیت های عظیم موجود تاکید کرد. این موضوع در درخواست طرف ایرانی از مسئولان قاهره برای توافق بر سر راهکارهایی مشخص جهت تسهیل گردشگری مذهبی ایرانی ها به مصر انعکاس یافت».

این سایت در ادامه نوشت:« علاوه بر این در این دیدار به موضع مصر نسبت به دخالت ایران در دو پرونده یمن و سوریه پرداخته شد و قاهره پیشنهاد ایفای نقش میانجی گری برای تجدید آتش بس در یمن به منظور دستیابی به راه حل نهایی این بحران را ارائه داد. تاثیر ایران در پرونده نوار غزه از طریق روابط تهران با شماری از گروههای مقاومت نیز در این دیدار بررسی شد».

العربی الجدید با اشاره به اینکه «این مقام ایرانی پیام رئیس جمهوری ایران را به عبدالفتاح السیسی همتای مصری منتقل کرده است»، در ادامه آورد: «این دیدار تحولی کیفی محسوب می شود که دارای اهمیت و نشانه های عدیده ای از حیث زمان آن است و در حالی برگزار می شود که کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال مذاکراتی به منظور تصحیح مسیر روابط فیمابین هستند».

 
 

 

 

منبع خبر : شفقنا
منبع: شفقنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!