جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۶۸۷۱

کریمی قدوسی: شروع فتنه‌ها در سال ۷۶ بود که قوه مجریه به دست خاتمی افتاد

کریمی قدوسی: شروع فتنه‌ها در سال ۷۶ بود که قوه مجریه به دست خاتمی افتاد
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: حوادث امروز صبر راهبردی برای هدایت افراد غافل را نیاز دارد.

جواد کریمی قدوسی امروز، ۲۶ آبان ماه، در مراسم اختتامیه چهاردهمین نشست هم‌اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش که در هتل نماز مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مسائل جاری کشور و حوادثی که اتفاق افتاده، خلق‌الساعه نیست. ۴۰ سال است که ریشه‌های آن وجود دارد و دنبال به زانو درآوردن نظام اسلامی است. امام(ره) در حوزه استحکام نظام جمهوری فرمود ما تا آخر ایستاده‌ایم و آیت‌الله خامنه‌ای هم تا آخر هستند؛ روزی هم می‌رسد که با دست خودتان این پرچم را تحویل صاحبش حضرت بقیه‌الله‌الاعظم(عج) خواهید داد.

وی بیان کرد: در اوج شروع فتنه‌ها در سال ۷۶ که قوه مجریه به دست آقای خاتمی افتاد، فرماندهان نگرانی‌هایی داشتند. ۵۰ نفر محضر رهبر بودیم. در آن جلسه حاج قاسم سلیمانی، شهید کاظمی، شهید همدانی و شهید شوشتری نیز حضور داشتند. مقام معظم رهبری فرمود من نمی‌خواهم بالش پری زیر سر شما بگذارم که بگویم آسوده بخوابید؛ خبری نیست؛ کار کنید اما تا زمانی که در این کشور عده‌ای باشند ولو محدود که حاضر هستند جان خود را فدای انقلاب کنند، هیچ خطری انقلاب را تهدید نمی‌کند.

کریمی قدوسی افزود: در حوادث سال ۸۸، ۳۰ نفر از نماینده‌ها همفکری کرده و نامه‌ای را تنظیم کردیم. نامه را دکتر زارعی در محضر مقام معظم رهبری قرائت و ایشان نیز از این نامه بسیار استقبال کرد. ما در آن نامه درخواست مردم را که مثل امروز می‌گویند برخورد قاطع داشته باشید و مقتدرانه عمل کنید، بیان کردیم. آن زمان ۲۵۰ هزار نفر کف خیابان‌ها بودند اما به عاشورا که رسید و بعد از که ۹ دی به وقوع پیوست، بسیاری از آن‌ جمعیت نبودند؛ یعنی صبر لازم داشت که گروه زیادی از آن جمعیت جدا شوند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوادث امروز نیز همین نگاه یعنی صبر راهبردی برای هدایت افراد غافل شده را نیاز دارد. مماشات در جایی عین حکمت است؛ یعنی صبر و تحمل اما جای دیگر نیز برخورد مقتدرانه عین حکمت است. در جریان مسائل داخلی این ولی فقیه است که باید بگوید مبارزه با بی‌حجابی اولویت یک است و همه بسیج شوید یا اینکه بگویند مبارزه با نفوذ و مسائلی که از درون در حال سایش ارزش‌های انقلابی است، در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: در این مسائل هم مدام از سوی دلسوزان انقلاب پیام می‌آید که چرا الان شورای عالی امنیت ملی برای کشف حجاب تصمیم به مبارزه نگرفته است. مطالبه و در مواردی نیز تهدید می‌کنند. در کارزار امروز اطاعت‌پذیری از آنچه رهبر برای مبارزه تعیین می‌کنند، بسیار مهم است. ایشان در این فضای پیچیده می‌فرماید شهید بدهید اما کشته نگیرید. یکی از رموز شکست این ائتلاف جهانی و یکی از مراحل سختش این ایام بود که خرد رهبری این کارزار را به شکست کشاند زیرا دنبال جنگ تمام‌عیار داخلی بودند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: یک موسسه آمریکایی می‌گوید زمانی که جنبش‌های داخلی ایران دنبال کارهای خشونت‌آمیز بروند، آن‌ها نیز مقابله می‌کنند، ما هم‌ که اسلحه فرستادیم، در نتیجه جنگ داخلی شعله‌ور می‌شود. مقام معظم رهبری می‌فرماید این حادثه خلق‌الساعه نبود؛ یک جنگ ترکیبی بود. جنگ ترکیبی یا اول یا آخرش جنگ نظامی است. یکی از مصادیق جنگ ترکیبی، جنگ امنیتی است. ۴۷ سرویس اطلاعاتی از کشورهای مختلف چندین سال برای اجرای این جنگ ترکیبی کنار هم نشستند؛ اینجا قدرت امنیتی نظام مشخص می‌شود که یک‌تنه حریف ۴۷ سرویس اطلاعاتی دنیا شده است. اینجا می‌فهمیم باید بیش از گذشته به این جایگاه توجه کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از مصادیق جنگ فرهنگی تمام‌عیار بود. یکی از مصادیق فرهنگ ملت ایران، حجاب و عفاف است که دشمن بررسی کرد این موضوع ظرفیت دوقطبی‌سازی زیادی دارد؛ بنابراین روی آن متمرکز شد. مصداق دیگر جنگ اقتصادی است. با تحریم، به هم ریختن بازار، سراغ کسبه رفتن و تهدید کردن آن‌ها به بستن و اعتصاب و خواباندن تولید در این جنگ استفاده کردند. احزاب و فرقه‌ها جنگ سیاسی را نیز به وجود می‌آورند؛ به جای اینکه افراد خاص و مسئولان عُده و عِده را برای رهبر فراهم کنند، حزب تشکیل دادند که اوج آن جنگ سیاسی فتنه ۸۸ بود. جنگ اجتماعی یکی دیگر از مصادیق است. اینکه اقوام به جان هم بیافتند. مقام معظم رهبری فرمود گسل‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها گسل قومیتی است. دشمن از این گسل استفاده کرده اما ضربه خورده است.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ کمیسیون امنیت ملی مجلس با آقای فیروزآبادی جلسه داشت. آقای فیروزآبادی به ما گفت این افراد در این جنگ و فتنه‌ای که شروع کردند، با ناتو توافق و بیان کردند اموری که شما می‌خواهید و کارهایی که ما می‌کنیم، وقتی به نقطه اوج  رسید، ما از شما درخواست می‌کنیم به کمک مردم ایران بیایید و شما هم جنگ نظامی را شروع کنید. جناب خاتمی برای این هماهنگی با فرمانده ناتو در ترکیه و همچنین ملک عبدالله در ریاض ملاقات کرد. عین صوت و نوار گفت‌وگو موجود است. آقای خاتمی گفت کسی که شما می‌خواهید میرحسین موسوی است؛ اگر به قدرت برسد هرجا امر کنید، امر شما را اطاعت می‌کنیم.

کریمی قدوسی افزود: در حوادث اخیر نیز بایدن می‌گوید ایران را آزاد می‌کنیم. پشت صحنه این مسائل مشخص است. ملت ایران در این حوادث به پیروزی بسیار بزرگی دست یافته است؛ علاوه بر شکست دشمن در این عرصه‌ها، خلاهای مسائل داخلی نیز برای ملت مشخص شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت مقام معظم رهبری که حدود سه سال پیش در دانشگاه امام حسین(ع) فرمود خرمشهرها پیش رو دارید که نظامی نیست، تصریح کرد: یکی از این خرمشهرها کل قوه مجریه بود که پس گرفته شد. خرمشهر دیگر مجلس بود که امروز نقطه قوت ما در مبارزه است. این ۲ ‌رکن اساسی با تمام وجود پای کار نظام هستند. مجلس یازدهم در این حوادث نطق‌های بسیار کاربردی و بامحتوایی داشت، دولت مردمی نیز با تمام وجود و با هماهنگی کامل به دنبال شکست برنامه دشمن است.

وی افزود: چند خرمشهر سقوط‌ کرده دیگر نیز داریم که یکی از آن‌ها نظام تربیتی و آموزشی ماست. تلاش کردند اقداماتی را در دانشگاه و مدرسه ایجاد کنند. از دل این افراد باید سپاه آزادسازی قدس بیرون بیاید که خواهد آمد. حوزه هنر ما جزو خرمشهرهای سقوط‌ کرده است. ورزش و قهرمانان ما مورد طمع دشمن قرار گرفتند. در حوزه معیشت و اقتصاد نیز بذرهایی در این ۴۰‌ سال پاشیدند و خواستند درو کنند. جمهوری اسلامی در این حوادث در نقطه آفند است، نه پدافند، دشمن در نقطه پدافند قرار گرفته است.

 

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!