چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ 17 April 2024
سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۵۶۷۴۷

رئیس اتحادیه لوازم خانگی: بازگشت ژاپن به بازار لوازم خانگی ایران صحت ندارد

رئیس اتحادیه لوازم خانگی: بازگشت ژاپن به بازار لوازم خانگی ایران صحت ندارد
اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم امکان واردات قطعه برای ما وجود دارد و ما قطعات را از کشور‌های ثالث وارد می‌کنیم. اگر این قطعات وارد نشود امکان تولید را از دست خواهیم داد.

اکبر پازوکی در پاسخ به این پرسش که برخی از شنیده‌ها حاکی از این مهم است که ژاپن به بازار لوازم خانگی ایران بازگشته است آیا این خبر را تایید می‌کنید؟ گفت: خیر این خبر صحت ندارد؛ تولیدکنندگان ایرانی از شرکت‌های ژاپنی قطعه وارد و بعد از مونتاژ به نام تولید ایرانی و با اعطای خدمات پس از فروش آن کالا‌ها را در بازار عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز قطعات مورد نیاز را وارد می‌کنند، گفت: کشور‌هایی اروپایی در شرایط تحریم در ایران سرمایه‌گذاری کردند؛ به عنوان مثال ۲ شرکت اروپایی پکیچ‌های تولید شده یک شرکت را خریداری و به اروپا صادر می‌کنند همچنین بخاری شرکت دیگر به اروپا و کانادا صادر می‌شود.

این فعال صنفی ادامه داد: واردات لوازم خانگی از ۱ فروردین ۹۷ ممنوع شد، اما برند سامسونگ با نام برند سام اقدام به تولید می‌کند همچنین برند ال جی به جی پلاس تغییر نام داده است و با ضمانت گلدیران به مشتریان خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. بقیه اقلام موجود در بازار بدون ضمانت‌نامه رسمی همگی قاچاق‌اند از جمله برند‌های سونی، پاناسونیگ، ال جی.

پازوکی با بیان اینکه در شرایط تحریم امکان واردات قطعه وجود دارد، گفت: قطعات از کشور‌های ثالث وارد می‌شود و اگر این قطعات وارد نشود امکان تولید را از دست می‌دهیم. ایران به عضویت پیمان منطقه‌ای شانگ‌های پیوسته است و این کشور‌ها که تحریم نیستند و عضویت ایران در این پیمان منطقه‌ای امکان دسترسی ما به سایر بازار‌ها را فراهم می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی موتور یخچال، لباس‌شویی و پمپ تخلیه آب را وارد می‌کنند، گفت: این شیوه تولید در تمام دنیا رایج است.

این فعال صنفی با اشاره به رکود حاکم بر بازار، گفت: بازاریان همه نشسته‌اند؛ چرا که درآمد مردم کفاف تامین نیاز‌های اولیه و ضروری آن‌ها را می‌دهد و اگر به بازار‌های اصلی فروش لوازم خانگی مراجعه کنید رکود بر این بازار را مشاهده خواهید کرد، فروش‌ها محدود به تهیه جهیزیه شده است. از این‌رو امیدواریم که سازمان امور مالیاتی در سال جاری این موضوع را لحاظ کند.

وی افزود: لوازم خانگی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ درصد گران شده است آیا معافیت‌های مالیاتی نیز به همان میزان تغییر کرده است؟ امروز سازمان امور مالیاتی معیار مالیات‌ستانی را تراکنش‌های مالیاتی عنوان کرده است و در شیوه مالیات ستانی هزینه‌ها فروشندگان در نظر گرفته نمی‌شود. اصناف همواره مالیات بر درآمد را پرداخت کرده‌اند و پرداخت این مالیات را حق خود می‌داند، اما در این افزایش نرخ‌ها کمر همه فروشندگان شکسته شده است و ما انتظار داریم که دولت از ما حمایت کند دولت در مالیات، اخذ عوارض شهرداری به اصناف کمک نکرد، این در حالیست که اصناف همواره در شرایط دشوار همراه دولت‌ها بودند.

 

 

 

منبع خبر : ایلنا
منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!